"The Purge", "Borgman", "Elle s'en va"... uw Cinereview ! - Actueel Cinema

-

Het koude weer is terug… en uw Cinereview ook natuurlijk! Deze week helpen we u opnieuw bij het maken van de juiste filmkeuze! Vooraleer u uw ticketje gaat kopen leest u best even wat volgt.

Eerste film in onze lijst deze week is ‘The Purge’... de titel spreekt al voor zich ! Tussen een thriller en een horrorfilm, ‘The Purge’ overtuigt door het acteursspel en stelt morele vragen als : “tot wat zijn wij bereid voor een betere leefwereld?”. Plot van het verhaal: “Amerika wordt geteisterd door misdaad en overvolle gevangenissen, daarom besluit de overheid om een jaarlijkse 'Purge' van 12 uur in te stellen. Tussen 19.00 uur en 07.00 uur is elke misdaad, zelfs moord, legaal.” Het meest angstaanjagende is dat de film plaatsvindt in een toekomst die nog niet zo onwaarschijnlijk is.'The Purge' zal u nog even bijblijven na het verlaten van de zaal.

We gaan verder met de Nederlandse film van Alex van Warmerdam ‘Borgman’. “Borgman arriveert als een buitenstaander in de omheinde lanen van een villawijk. Zijn komst is het begin van een reeks verontrustende gebeurtenissen rond de zorgvuldig opgetrokken façade van een arrogant, welgesteld echtpaar, hun drie kinderen en het kindermeisje.” Ondanks een veelbelovend begin kan ‘Borgman’ onze verwachtingen niet vervullen. We hadden graag gehad dat de heer van Warmerdam zich een beetje meer liet gaan om die burgelijke waarden nog wat meer onder druk te zetten.

Vijay and I’ is een komedie van bij ons. Sam Garbarski, de Frans-Duitse regisseur, komt na dramas als ‘Irina palm’ en ‘Quartier Lointain’, terug met de komedie ‘Vijay and I’. En, toegegeven, hij heeft er talent voor!  Specialisten zien er zelfs een soort nieuwe Woody Allen in. De film gaat over Wilhem Wilder, alias Bad Luck Bunny, een gefrustreerde televisiester van een show voor kinderen. Wanneer hij per ongeluk dood verklaard wordt beslist hij deel te nemen aan zijn eigen begrafenis, verkleed als elegante Sikh bankier. Terwijl hij volledig onherkenbaar is gaat zijn vrouw verliefd worden op deze zo verleidelijke vreemdeling. Opgepast: dit is geen platvloerse humor, maar wel een intelligente komedie! We lachen dus enkel met onze neuronen... jawel, dat is ook mogelijk!

Ook nog op het programma deze week: ‘Comme un lion’ over de gebroken dromen van een jonge Senegalees, ‘Faust’,  Alexandr Sokurov’s versie van de de man die zijn ziel aan de duivel verkocht en ‘Elle s’en va’ van Emmanuelle Bercot met Catherine Deneuve.

Heeft niets uw zin in film aangewakkerd? Dan blijft er nog een optie over! Van 18 tot en met 21 september zijn het de Fortis Film Days. Dit jaar staan de volgende avant-premières op het programma: ‘Rush’, ‘Prisoners’, ‘2 Guns’, en nog veel meer... kers op de taart: tickets kosten maar 4 euro! Wat u meer budget geeft voor een lekkere popcorn!

Benieuwd naar meer? Ontdek dan snel onze reviews!

Tot volgende week voor meer Cinenews!

Ontdek nu de nieuwe trailer en poster voor 'Inside Out 2' - Actueel

Ontdek nu de nieuwe trailer en poster voor 'Inside Out 2'

Ontdek nu de nieuwe trailer en poster voor Disney en Pixars nieuwe bioscooprelease "Inside Out 2", die nieuwe emoties verwelkomt in het hoofd van tiener Riley. Samen met Plezier (met in de originele versie de stem van Amy Poehler), Woede (stem van Lewis Black), Verdriet (stem van Phyllis Smith),... Verder lezen...