'Hercules: The Legend Begins', '3 Days to Kill', 'Kill your Darlings'... uw Cinereview ! - Actueel Cinema

   - 

Welkom in uw wekelijkse Cinereview! Naar goede gewoonte bieden we u ook deze week weer een klaar overzicht op de meest recente releases en helpen we u met het maken van de beste keuze. Heeft u wat te veel gefeest op Saint Patrick Day en u schaamt zich misschien ook een beetje door die (on)frisse groene haarkleur? Geen probleem, de schemering van de bioscoopzalen zal dat allemaal verhullen. In de bioscoop kan u altijd terecht!

We beginnen met ‘Hercules: The Legend Begins’. Het verhaal: “Een jonge legerkapitein (Liam McIntyre) wordt een goede vriend van Hercules (Kellan Lutz), de zoon van de oppergod Zeus. Maar nadat een slechte koning hen misleidt, worden Hercules en de kapitein in slavernij verkocht en moeten ze zij aan zij vechten om hun vrijheid terug te verdienen.” Een budget van 70 miljoen dollar en voor de rest niets, geen vonkje, niets, alles is plat. Naast de sixpack van Kellan Lutz valt er hier niet zo veel te zien. Regisseur Renny Harlin is hier flink over gestruikeld. Gelukkig worden er in augustus herexamens voorzien met een andere Hercules van Brett Ratner. Erger dan dit kan het in ieder geval niet meer worden...

3 Days to Kill’ werd geregisseerd door Mc G maar het verhaal ontsproot aan het brein van onze goeie ouwe Luc Besson. Naar goede gewoonte bij een Besson-film vinden we hier ook weer al de ingrediënten terug van de klassieke actiefilm. De film wordt gedragen door, een wel zeer fitte voor zijn leeftijd, Kevin Costner en zal de liefhebbers van explosieve thrillers zeker bekoren. Niets nieuws onder de zon hier, ‘3 Days to Kills’ levert af wat het belooft, niets meer, niets minder.

Met ‘Kill your Darlings’ tracht John Krokidas het doek te lichten op het waargebeurde verhaal van de moord op David Kammerer door Lucien Carr. Alles wordt verteld doorheen de ogen van Allen Ginsberg (Daniel Radcliffe), zelf ook een schrijver van het eerste uur van de Beat generatie en tevens ook de beste vriend van Lucien Carr. Een donkere thriller waar alle sleutels tot het oplossen van de enigma niet aan de toeschouwer worden meegegeven. Een optie waar de regisseur resoluut voor gekozen heeft om het mysterie open te laten. De fans van de auteurs zullen verheugd zijn wat meer te weten te komen over hun levens, voor de anderen die meer houden van klassieke thrillers of films die de gestelde vragen beantwoorden aan het einde is dit jammer genoeg geen aanrader.

Her’ vernigt twee grote talenten van de zevende kunst: regisseur Spike Jonze en acteur Joaquin Phoenix. ‘Her’ is een echte futuristische love story, over Théodore Twombly, binnenkort gescheiden, en de stem van zijn Digital Assistant (Scarlett Johansson).  In tegenstelling tot de grijze toekomstscenario’s waarin wordt gewaarschuwd voor het verlies van intermenselijke relaties (en de evolutie van kwaadaardige artificiële intelligentie, denk maar aan HAL 9000), ziet Spike Jonze het hier allemaal veel rooskleuriger en wordt de nieuwe technologie voorgesteld als een alternatieve optie voor relaties. Joaquin Phoenix zet, zoals gewoonlijk, een topprestatie neer, net zoals deze originele en gedurfde fabel.

Catherine Breillat stelt ons een dramatische film voor: ‘Abus de Faiblesse’ vertelt ons het verhaal van Maud die op een dag wakker wordt in een halfverlamd lichaam. Deze leert Vilko kennen, iemand die beroemdheden afzet, door naar een talk-show te kijken. Maud wilt hem in één van haar volgende films.  Ze ontmoeten elkaar en laten elkaar niet meer los. Hij neemt haar alles af maar hij geeft haar dan ook vreugde en een soort van familiale warmte. Tot waar bent u bereidt te gaan om uw eenzaamheid te verhelpen, wat is voor u nog aanneembaar? Waar liggen de grenzen? Dat zijn de vragen die Catherine Breillat ons stelt. Een harde en pijnlijke film over een moeilijk onderwerp, best te vermijden als u al even niet meer gelachen heeft.

Naar goede gewoonte eindigen we met een Franse komedie! ‘Situation amoureuse: c’est compliqué’ vertelt ons de verhalen van Ben, vertolkt door Manu Payet. Het verhaal: op dertigjarige leeftijd staat Ben op het punt met Juliette te trouwen. Zijn rustige leventje wordt compleet ondersteboven gehaald wanneer hij de persoon terugziet waar hij al zo lang van droomt: Vanessa, de sexy schoolgenoot die hem nooit eerder zag staan. Ze is terug in Parijs en kent enkel hem...” Een verfrissende komedie met Manu Payet die zich voor het eerst waagt aan de regie. Wat meer humor zou geen kwaad hebben gekund, maar we lachen, en dat is toch het belangrijkste?

Deze week kan men ook niet ’20 Feet from Stardom’ ontdekken. Een documentaire over koorzangers die achter de grootste hits schuilgaan.

Benieuwd naar meer? Ontdek dan snel onze reviews!

Tot volgende week voor meer Cinenews!

 

 

 

 Meningen

 Meer info over de films

 Al het nieuws cinema

The Fall Guy: Ryan Gosling is de juiste persoon op de juiste plek - Actueel
Actueel

The Fall Guy: Ryan Gosling is de juiste persoon op de juiste plek

De beroemde actieserie uit de jaren 80 krijgt een make-over in een filmversie geregisseerd door David Leitch (Bullet Train). Dit is de kans om de iconische Colt Seavers weer in actie te zien, gespeeld door Ryan Gosling, vergezeld door de prachtige Emily Blunt. Zij vertolkt de rol van regisseur... Verder lezen...

Newsletter
Schrijf u nu in op onze nieuwsbrief: