Netflix voert zijn samenwerking met de Britse komiek Ricky Gervais op: nadat de streaminggigant de rechten op Gervais' eerste show, 'Humanity', had verworven, koopt het nu ook de rechten op zijn tweede, nog titelloze show. Dat meldt entertainmentmagazine The Hollywood Reporter.
"Ik kan niet wachten tot 'Humanity' wordt uitgezonden, zodat ik opnieuw kan beginnen aan een gloednieuwe show", reageert Gervais in een statement. "Stand-up is nu mijn nieuwe favoriete passie geworden, het is geweldig om langs honderden mooie steden te toeren en om dan gestreamd te worden op het grootste platform ter wereld." Netflix vernauwt de banden met Gervais nadat het ook de Amerikaanse en enkele andere buitenlandse rechten van 'The Office'-spin-off 'David Brent: Life on the Road' had gekocht. De mockumentary volgt het wel en wee van een vrij onbekende artiest die tevergeefs zijn muziekcarrière tracht te lanceren. Netflix investeert meer en meer in stand-up comedy. Naast de deal met Gervais legde het bedrijf naar verluidt ook 40 miljoen dollar op tafel voor twee specials van de komiek Chris Rock en bond het nog andere grote namen aan zich zoals Dave Chappelle, Ellen DeGeneres, Amy Schumer, Sarah Silverman, Tracy Morgan en Kevin James. (Belga / Belga)