Alain Delon herstelt in Zwitserland van beroerte - Actueel Cinema

-

De gezondheidstoestand van de Franse acteur Alain Delon zorgt al enige weken voor ongerustheid. Volgens zijn zoon Anthony heeft de acteur van Franse klassiekers als 'Le Samouraï' en 'Plein Soleil' een beroerte gekregen. "Hij werd geopereerd in het Parijse ziekenhuis Pitié Salpêtrière, waar hij drie weken verbleef", zegt hij. "Nu komt mijn vader rustig bij zijn positieven in een Zwitserse kliniek."

De huidige toestand van de 83-jarige acteur is goed te noemen, vervolgt zijn zoon. "Zijn vitale functies werken perfect en zijn gezondheidstoestand is gestabiliseerd. Mijn zus verblijft bij hem in Zwitserland en volgt zijn toestand op de voet. Ze houdt ons ook op de hoogte." Gedurende de afgelopen weken speculeerden Franse magazines zoals Closer en Voici druk over de gezondheidstoestand van de acteur. Midden juni verbrak de familie van Delon de stilte met een mededeling aan het Franse persbureau AFP. "De acteur is kort opgenomen in het Amerikaans Hospitaal van Neuilly vanwege hoofdpijn en duizeligheid. Hij heeft een medisch onderzoek ondergaan en verlaat snel het ziekenhuis", klonk het toen.

Alain Delon geldt als een grootheid in de Franse filmwereld. Hij verscheen in meer dan 90 films en werkte samen met even illustere regisseurs als Jean-Pierre Melville en Luchino Visconti. In mei ontving hij uit handen van zijn dochter Anouchka een Ere-Gouden Palm. (Belga / Belga)