Sacha Baron Cohen wil Sarah Palin als date op de Golden Globes - Actueel Cinema

-

Nadat bekend geraakte dat de Britse komiek genomineerd was als beste acteur voor zijn 'Who Is America?' show, nodigde hij prompt Sarah Palin uit als zijn date.

Sarah Palin was één van de vele publieke figuren die door Cohen in zijn show bij de neus werden genomen. De aflevering met Palin werd echter nooit uitgezonden. Voor de show uitgezonden werd, ventileerde Palin haar afgunst op Facebook. "We werden inderdaad bij de neus genomen. Je had me waar je me wou, Sacha. Voel je je nu beter? Ik ben maar de laatste in een lange lijst van Amerikaanse publieke figuren die het slachtoffer werden van de boosaardige, uitbuitende en zieke 'humor' van de Britse 'comedian' Sacha Baron Cohen." Palin dacht dat ze een ontmoeting ging hebben met een vertegenwoordiger van de oorlogsveteranen.

In een poging om de plooien ietwat glad te strijken, nodigde Cohen na de aankondiging van zijn nominatie Palin prompt uit als date. "Ondanks dat ik je uit de show heb gehouden, hoop ik toch dat je mijn uitnodiging zal accepteren," aldus de comedian. Voor de award voor beste acteur neemt Cohen het op tegen Jim Carrey (Kidding), Michael Douglas (The Kominsky Method), Donald Glover (Atlanta) en Bill Hader (Barry). De Golden Globes worden uitgereikt op zondag 6 januari. (Belga / Belga)