'The Bling Ring', 'After Earth', 'Kon-Tiki', ... Uw Cinereview! - Actueel Cinema

Aandacht, aandacht filmliefhebbers! Het is weer woensdag, filmreleasedag en naar goede gewoonte is het ook weer tijd voor onze wekelijkse cinereview! Weet u niet wat kiezen? Lees dan even verder en wie weet vinden we u vanavond al terug in de bioscoop!

We beginnen met Sofia Coppola die zich op een waargebeurd verhaal gebaseerd heeft voor haar nieuwste film ‘The Bling Ring’. Het avontuur gaat door in Los Angeles, waar we een groepje tieners terugvinden die gefascineerd zijn door “The Rich and Famous”. Maar wat doe je als je dat niet kan betalen? Juist, je gaat even “lenen” bij sterren zoals Paris Hilton. Het groepje vrienden dringt dus binnen in de grootste sterrenvilla’s en ontvreemd er juwelen, kleding, schoenen en geld. Veel blingbling en snoepkleurtjes op smaak gebracht door een uitstekende soundtrack, zoals we van Coppola gewoon zijn ondertussen.

In ‘After Earth’, de nieuwe van M. Night Shyamalan, vinden we Will Smith en zoon terug, Jaden Smith. Vader en zoon landen door een ongelukkig voorval op een verlaten aarde. Kitai (Jaden) ziet zich verplicht hulp te gaan zoeken voor zijn gewonde vader. In zijn queeste zal hij verschillende hindernissen moeten zien te overkomen in dit vijandelijke gebied. De samenwerking tussen vader en zoon zorgt, ondanks de eerder eenvoudige verhaallijn, toch nog voor de nodige spanning.

Meer avontuur en spanning nodig? Dan is ‘Kon-Tiki’ iets voor u! Regisseurs Joachim Roenning en Espen Sandberg brengen het geweldige avontuur van Thor Heyerdal, ontdekkingsreiziger en antropoloog, naar het grote scherm. Hij wilde bewijzen dat Polynesië bevolkt werd door Peruvianen. Op een vlot vertrekt hij met vijf andere avonturiers, op zijn tocht over de Stille Oceaan... een tocht van 100 dagen. Maar onder het azuurblauwe wateroppervlak schuilen er tal van verrassingen en gevaren.

Als u binnenkort wilt verhuizen probeer dan “The Haunting in Connecticut 2: Ghosts of Georgia” te vermijden, dit zou u wel eens op andere gedachten kunnen brengen. In Tom Elkins’ horrorprent vinden we een jong koppel terug, die samen met hun dochter naar een oud huis verhuizen. Vanaf dat ogenblik breekt de hel los. De familie wordt geteisterd door vreemde verschijnselen en het kleine meisje komt personen tegen die enkel zij kan zien. Spanning en kippenvel staan op het programma!

Richting Frankrijk en zijn mytische Tour! Een gepassioneerde liefhebber van de Tour de France beslist na het overlijden van zijn vrouw de Tour zelf eens te rijden, daags voor de professionelen starten. Al snel zal hij gevolgd worden door supporters, media en sponsors... die van hem een held maken. Maar dit plotse succes is allesbehalve naar de zin van de Gele Trui drager, die beslist dat het avontuur er op zit voor deze nieuwe held.

Ook nog deze week: ‘Sous le figuier’ van Anne-Marie Etienne, ‘Un p’tit gars de Ménilmontant’ van Alain Minier en ‘Rendez-vous à Kiruna’ met Jean-Pierre Darroussin.

Benieuwd naar meer ? Ontdek dan snel onze reviews !

Tot volgende week voor meer cinenews!

Quentin Tarantino trekt zich terug uit zijn tiende en laatste film - Actueel

Quentin Tarantino trekt zich terug uit zijn tiende en laatste film

Quentin Tarantino's films zitten altijd vol verrassingen, en hier is er een over The Movie Critic die we niet hadden verwacht. Deadline onthult dat Tarantino heeft opgegeven om van de film zijn tiende en laatste project te maken. Hij is gewoon van gedachten veranderd, zo heeft Deadline vernomen. Verder lezen...
Hugh Grant treft schikking in zaak tegen uitgever tabloid The Sun - Actueel

Hugh Grant treft schikking in zaak tegen uitgever tabloid The Sun

De Britse acteur Hugh Grant heeft een schikking getroffen in de zaak tegen News Group Newspapers (NGN), de uitgever van het boulevarddagblad The Sun, zo berichten verschillende Britse media woensdag. Grant daagde NGN voor de rechter omdat journalisten van de tabloid op een ongeoorloofde manier... Verder lezen...