Geregisseerd door : Kristoffer Borgli
In de zalen vanaf: 20 maart 2024
Speelduur: 100 minuten
Genre: Komedie

Doodgewone professor en eenzame loser Paul Matthews (Nicolas Cage) wordt van de ene op de andere dag een virale celebrity wanneer hij plots verschijnt in de dromen van miljoenen mensen. Hoe en waarom dit gebeurt, is voor Paul een compleet raadsel, maar hij is er niet boos om. Studenten komen eindelijk naar zijn lessen, hij wordt gevraagd voor grote brand deals en de relatie met zijn vrouw is nog nooit zo goed geweest. Maar dan nemen de nachtelijke verschijningen een duistere wending en veranderen ze in gruwelijke nachtmerries.

'Dream Scenario' is een hilarische dark comedy met horrorelementen, geschreven en geregisseerd door Kristoffer Borgli ('Sick of Myself') en producent Ari Aster ('Beau Is Afraid', 'Midsommar', 'Hereditary'). Andere bekende gezichten in de film zijn Julianne Nicholson ('I, Tonya') en Michael Cera ('Gloria Bell', 'Superbad'). De film kreeg al geweldige recensies na een succesvolle wereldpremière op TIFF en zal ook getoond worden op verschillende filmfestivals in Nederland (LIFF, Imagine Film Festival) en België (FFG).

VOD

Bekijk Dream Scenario via video on demand/streaming.

Mening van de pers

Meer bekijken...

Mening van bloggers

Meer bekijken...

Al het nieuws over "Dream Scenario"

Inside Out 2 - Animatie Film
2
19 juni 2024

Inside Out 2

Animatie Film Regie: Kelsey MannPlezier, Verdriet, Angst en Afkeer runnen al heel lang een succesvolle operatie in het Hoofdkwartier, de commandoruimte in het hoofd van tiener Riley. De groep krijgt te maken met een plotselinge ontmanteling van hun werkplek om plaats te maken voor iets totaal onverwachts: nieuwe emoties. Ze weten... Verder lezen...
The New Boy - Drama, Historische film
5
19 juni 2024

The New Boy

Drama, Historische film Regie: Warwick ThorntonMet: Cate Blanchett, Awan Reid, Wayne Blair,...Australië, 1940. The New Boy vertelt het betoverend verhaal van een 9-jarige Aboriginal weesjongen (Reid) die in het holst van de nacht aankomt in een afgelegen klooster, geleid door een afvallige non (Blanchett). Zijn aanwezigheid verstoort de subtiel uitgebalanceerde wereld van het klooster.
Un Amor
8
19 juni 2024

Un Amor

Regie: Isabel CoixetDe 30-jarige Natalia trekt zich terug in een dorpje op het Spaanse platteland om te ontsnappen aan haar stressvolle dagelijkse leven. Ze stuit daar op het wantrouwen van de lokale bevolking, raakt bevriend met een hond en accepteert een verontrustend voorstel van haar buurman.