Catherine Deneuve en Sophia Loren, vertegenwoordigsters van een eeuwigdurende charme, die verleden en heden met elkaar verbinden, zijn twee sublieme voorbeelden van échte filmsterren, creaturen die voor altijd zijn verbonden met de filmgeschiedenis.
Catherine Deneuve, nog even charismatisch en actief op het grote scherm, geeft ons eens te meer een bewijs van haar talent in de nieuwste film van André Techiné: L'Homme qu'on aimait trop. Bij haar op de affiche staan Guillaume Canet en Adèle Haenel.
Sophia Loren, op en top diva, bron van verdoemenis van heel wat mannen, streek neer op het festival - waar ze werd gelauwerd als lid van de Jury in 1966 en een vertolkingsprijs kreeg in 1961 - om er een masterclass te geven, en de gerestaureerde versie van Mariage à l'italienne, het meesterwerk van Vittorio De Sica, in vuur en vlam te zetten.
Bérénice Béjo deed ons dan weer het plezier om de The Search te komen ondersteunen, het laatste - behoorlijk bekritiseerde - opus van Michel Hazanavicius (The Artist).