Cinereview, uw filmweek! - Actueel Cinema

Ook deze woensdag zijn er weer tal van nieuwigheden in uw bioscoop! Maak de goede keuze dankzij de reviews van Cinenews.be. Eerst en vooral maken we plaats voor de Ga-ga, de Ga-ga,... Galliërs! Het langverwachte 'Asterix & Obelix: On Her Majesty's Service' is een vette knipoog naar het 50-jarige bestaan van James Bond en het diamanten jubileum van Elizabeth II. De acteurs presteren goed en enkele grappen zijn zeker de moeite, maar worden jammer genoeg meermaals herhaald... ondanks de veelbelovende plot laat deze film ons vooral op onze honger zitten. Goede punten voor 'Caesar must die', winnaar van de Gouden Beer in 2012. De gebroeders Taviani komen sterker dan ooit terug met deze film, opgenomen in één van de zwaarste gevangenissen uit Rome. De cast bestaat dan ook uit dealers, moordenaars en grote criminelen... die Brutus en co meer dan geloofwaardig doen overkomen. Een unieke vertoning van Shakespeare's "Julius Caesar", die fictie en documentaire vermengt. In een heel andere stijl bevindt zich Lee Daniels' 'The Paperboy'. Een thriller vol geperverteerde seksualiteit, naaktheid en racisme. Nicole Kidman blijft overtuigend in deze film die zich na verloop van tijd transformeert in een ongewilde parodie. We eindigen in schoonheid met 'Frankenweenie' van Tim Burton. De regisseur reist terug naar zijn roots en haalt de originele prent uit 1984 van onder het stof. De nieuwe zwart-witte stop-motion animatiefilm leent zich uitstekend tot de horror-parodie en zal menig fan van horror en oude zwart-wit films kunnen bekoren. Ook vergeten we de release van '7, 8, 9 Boniface' niet, van Pierre-Luc Granjon, Antoine Lanciaux en Verena Fels en 'Le Cinéma Inch'Allah' van Vincent Coen en Guillaume Vandenberghe. Ontdek nu snel onze reviews en tot volgende week voor meer Cinenews!