Volgens berichten in verschillende media, waaronder The Guardian, kopen Johnny Depp-fans bewust meer Sauvage-aftershave van Dior om de acteur te ondersteunen. Depp is het gezicht van die Dior-aftershave sinds de lancering in 2015. Enkele weken geleden oordeelde een Britse rechtbank dat de Amerikaanse steracteur zijn ex-vrouw Amber Heard heeft mishandeld.
Deze week werd in het Verenigd Koninkrijk een reclamespot voor de aftershave op tv vertoond, met Depp die gitaar speelt. En hoewel de Britse Advertising Standards Authority in totaal elf klachten over de reclamefilm ontving - de klagers vonden dat de reclame niet zou mogen uitgezonden worden omwille van de recente rechtszaak - zijn fans van Depp ook met een charmeoffensief begonnen. Onder de hashtag #Justiceforjohnnydepp sturen ze steunberichten op sociale media uit voor de acteur en de Dior-campagne. "Johnny Depp is nog steeds het gezicht van Sauvage, omdat Dior geen idioten zijn," stond er in een bericht.
Sinds de uitspraak van de rechter, die Depps bewering verwierp dat The Sun hem had belasterd door hem een "vrouwenklopper" te noemen, is volgens schoonheidswebsite Cosmetify de zoekterm Sauvage 23% meer ingegeven dan voordien. De aftershave is ook de best verkochte mannelijke parfum in The Fragrance Shop en staat op de bestsellerslijst van The Parfume Shop. Depp is tussen 3 en 5 miljoen dollar betaald voor de Sauvage-reclame. Volgens specialisten neemt Dior voorlopig het standpunt in van "alle publiciteit levert voordeel op, ook negatieve".
Nadat Johnny Depp de smaadzaak tegen tabloid The Sun had verloren kreeg de acteur van filmstudio Warner Bros. te horen dat hij niet langer welkom was om de rol van Grindelwald te spelen in de Harry Potter-filmserie 'Fantastic Beasts'. (Belga / Belga)
© Shutterstock