Jack Reacher: Never Go Back, Shut In, Snowden, Peter en de Draak…. Uw DVD Review - Actueel Cinema

-

Dat we sympathie voelen voor het eerste deel van de avonturen van Jack Reacher gaan we niet verzwijgen. De film stelt ons een donkere, cynische en vechtklare Tom Cruise voor. Al is Jack Reacher niet hoogwaardig te noemen, hij vliegt alleszins hoger dan bijvoorbeeld Taken, en reikt bijna tot aan The Equalizer (2014). Eens we het verrassingseffect voorbij zijn, krijgen we dit vervolg gemakkelijk geconsumeerd en zijn we hem al snel vergeten. Maar zeker bekijkbaar.

Score: 6,5/10. Bonus: Featurettes

Yep, Naomi Watts wordt betaald voor grote angstaanvallen in Shut In….Deze mooie dame lijkt van tijd tot tijd duidelijk te kunnen genieten van haar rol als scream queen. Dat bevestigen  andere films – sinds het begin van haar carrière – zoals Children of the Corn: The Gathering…, Down, The Ring 1 & 2, etc. Niet veel soeps in dit alles en Shut In zal het ook niet overstijgen.

Score: 6/10. Bonus: Featurettes

Oliver Stone blijft een gepassioneerd man vol cinematografische behendigheid…. Het enige probleem is dat zijn talent in de ijskast lijkt te zitten sinds W. Stone blijft een beetje door de modder ploeteren met geëngageerde documentaires en middelmatige films zoals Wall Street: Money Never Sleeps. Snowden is niet het mirakel waarop we zaten te wachten. Het verhaal van een patriot die gedegouteerd raakt door de ongecontroleerde bemoeienis van de NSA in onze privélevens en een klokkenluider wordt van staatsgeheimen, blijft wat algemeen, maar is toch interessant om naar te kijken. De inbreng van Joseph Gordon-Levit zal er zeker voor iets tussen zitten.

Score: 6,5/10. Bonus: Interviews, Making of…

40 jaar geleden maakten de Disney studio’s de eerste versie van Peter en de Draak, een naïeve, doch sympathieke mengeling van klassieke film met animatiefilm. Neem gerust een kijkje naar de kitsch-y trailer: het blijft erg grappig. Disney legde zich niet toe op het maken van een remake, maar eerder op een nieuwe film die los gebaseerd is op de vorige versie. CGI-animatie, donkere toon, overtuigend geheel en niet té bescheiden.

Score: 6,5/10. Bonus: Featurettes, bloopers…