Geregisseerd door : Nabil Ben Yadir
In de zalen vanaf: 25 januari 2017
Speelduur: 100 minuten
Genre: Thriller, Drama
Land : België (2016)

Dode Hoek vertelt het verhaal van Jan Verbeeck, een compromisloze commissaris van de Antwerpse drugsbrigade. Hij is als 'Mr Zero Tolerance' ongemeen populair en berucht bij de bevolking en in de media. Het land staat dan ook in rep en roer wanneer hij aankondigt dat hij de politie verlaat om zich, net vóór de verkiezingen, aan te sluiten bij de extreemrechtse partij VPV. Op zijn laatste dag als politieman leidt een onderzoek hem naar Charleroi waar een inval in een drugslabo een reeks onvoorzienbare en fatale gebeurtenissen in gang zet.

Al het nieuws over "Dode Hoek"

2017 wordt een topjaar voor de Vlaamse film - Actueel

2017 wordt een topjaar voor de Vlaamse film

Wordt 2017 een goed jaar voor de Vlaamse film? Het jaar is in ieder geval geweldig gestart met twee kleppers als 'Home' en 'Dode Hoek'. Wellicht komen er dit jaar geen 15 Vlaamse films uit zoals enkele jaren geleden, maar we kunnen vooral uitkijken naar goeie films en het zou ons niet verwonderen,...    Verder lezen op Cinevox
'Dode Hoek' : een stevige, politieke thriller - Actueel

'Dode Hoek' : een stevige, politieke thriller

Dode Hoek' is een stevige politieke actiethriller over een corrupte politiecommissaris die het kopstuk wordt van nationalistische en extreemrechtse partij. Hij zal Vlaanderen eens leren wat fatsoen is. Maar de regisseur is een Waal van Marokkaanse komaf. Die ons veel kan leren. Zo vernemen we van...    Verder lezen op Cinevox

Boiling Point - Thriller, Drama
2
26 oktober 2022
26 oktober 2022

Boiling Point

Thriller, Drama Regie: Philip BarantiniMet: Stephen Graham, Vinette Robinson, Alice FeethamOp een van de drukste avonden van het jaar in een van de populairste restaurants in Londen balanceert de charismatische chef-kok Andy Jones (Stephen Graham) op het scherp van de snede terwijl meerdere persoonlijke en professionele uitdagingen alles dreigen te verwoesten waar hij voor heeft gewerkt.
Bullet Train - Actie, Thriller
6
03 augustus 2022

Bullet Train

Actie, Thriller Regie: David LeitchMet: Brad Pitt, Joey King, Aaron Taylor-Johnson,...Bullet Train is een originele, leuke en waanzinnige actie-thriller van de regisseur van Deadpool 2, David Leitch. Brad Pitt maakt deel uit van een eclectische cast bestaande uit diverse huurmoordenaars, tegen de achtergrond van een non-stop treinrit door het hedendaagse Japan.
Fall - Thriller
8
14 september 2022

Fall

Thriller Regie: Scott MannMet: Grace Fulton, Jeffrey Dean Morgan,...Als twee vriendinnen voor een social media stunt één van de hoogste TV torens in de Verenigde Staten beklimmen, komen ze vast te zitten op meer dan 600 meter hoogte. In de brandende hitte, zonder proviand, zonder bereik op hun telefoons en zonder dat iemand weet dat ze daar zitten. Terug klimmen is... Verder lezen...