Het doet deugd dat uitgerekend John Hodge (Trainspotting) een script schreef over het Armstrong-schandaal. Maar je vraagt je aanvankelijk wel af wat hij ons nog kon vertellen dat we nog niet wisten. De aanpak van Hodge en regisseur Frears is heel gefocust.
Je krijgt alle elementen die in de media stonden, maar ze voegen er hun eigen satirische commentaar bij, zonder dat het een komedie wordt. Zo vertelt Armstrong (Ben Foster) op een bepaald moment dat hij in het ziekenhuis weigerde om, ondanks de pijn, een rolstoel te gebruiken om terug naar zijn kamer te keren. Vervolgens komen we te weten dat hij nooit uit zijn rolstoel is geweest. Die en andere leugentjes karakteriseren de film-Armstrong op een heel interessante manier. Nu, Hodge en Frears zijn absoluut niet mals voor de gevallen superheld. En Foster beklemtoont het negatieve in Armstrong door zijn Raging Bull-achtige vertolking. Maar ondanks de focus op de corruptie van Armstrong en co is The Program vooral een sarcastische mediasatire.
In de zin dat Armstrong en zijn bende (hun aanpak doet denken aan die van gangsters) de boel konden belazerden omdat de media (op een enkele journalist na) het vertikte om kritisch te kijken.
Meningen
Al het nieuws cinema
Springsteen: Deliver me from Nowhere: de persoon achter de hit
De laatste jaren rolt de ene na de andere biopic over de cinemaschermen. Het genre wint aan populariteit, want wie wil niet zijn of haar muziekidool vertolkt zien in een levensverhaal? Na onder andere Bob Marley, Bob Dylan en Amy Whinehouse is het nu de buurt aan rockster Bruce Springsteen. Deze... Verder lezen..."The Social Reckoning": tussen waarheid en fictie
Op de filmset van Aaron Sorkins nieuwe project, The Social Reckoning — het vervolg op de film The Social Network uit 2010, geregisseerd door David Fincher — zijn beelden opgedoken die erop wijzen dat de film een reconstructie zal bevatten van de bestorming van het Capitool op 6 januari 2021 in... Verder lezen...Bugonia: wanneer Yorgos Lanthimos in de complottheorie-waanzin duikt.
Met Bugonia biedt Yorgos Lanthimos ons opnieuw een duik in het absurde en het verontrustende. Na Poor Things en Kinds of Kindness werkt de Griekse regisseur opnieuw samen met Emma Stone en Jesse Plemons voor een psychologische thriller die wrang en hypnotiserend is. De film komt op 29 oktober in de... Verder lezen...Julian speelt nu in de zalen: een ode aan grenzeloze liefde
Na een toevallige ontmoeting slaat de vonk over tussen Fleur en Julian. Hun liefde is onstuimig, oprecht en groter dan grenzen. Wanneer Julian haar ten huwelijk vraagt, bedenkt Fleur een bijzonder plan: trouwen in elk land waar twee vrouwen dat mogen. Wat begint als een romantisch avontuur, groeit... Verder lezen...Johnny Depp keert terug naar extravagante rollen met Scrooge
In een nieuwe gedurfde zet van het nieuwe Paramount-management, na de fusie met Skydance, bevindt de studio zich in de laatste onderhandelingsfase om Ebenezer: A Christmas Carol te produceren, met Johnny Depp in de hoofdrol en Ti West als regisseur. Verder lezen...Miley Cyrus zingt "Dream as One" voor Avatar: Fire and Ash
Miley Cyrus zal een nieuw nummer uitbrengen, getiteld Dream as One, voor de soundtrack van Avatar: Fire and Ash. Verder lezen...The Smashing Machine: een meeslepende strijd tussen glorie en zelfdestructie.
Dwayne "The Rock" Johnson schittert in zijn meest intense en aangrijpende rol tot nu toe: die van MMA-legende Mark Kerr. Onder regie van Benny Safdie brengt The Smashing Machine het waargebeurde verhaal van een vechter die in de ring onoverwinnelijk lijkt, maar buiten de kooi geconfronteerd wordt... Verder lezen...Zweedse acteur Björn Andrésen overleden
De Zweedse acteur Björn Andrésen is afgelopen zaterdag overleden op 70-jarige leeftijd. Andrésens grootste rol was die van Tadzio in Luchino Visconti's "Morte a Venezia" (1971). Zijn overlijden wordt gemeld door regisseur Kristian Petri, die een documentaire over Andrésen maakte. Verder lezen...Yorgos Lanthimos gaat een pauze nemen na Bugonia
Mensen vergeten vaak dat Yorgos Lanthimos na The Favourite in 2018 bewust een pauze van vijf jaar heeft genomen van het filmmaken. Hij verliet Griekenland om zich in Los Angeles te vestigen, waar hij die tijd besteedde aan een grondige voorbereiding voor drie specifieke projecten. Verder lezen...