'American Hustle', 'Les Trois Frères, Le Retour', 'Ida', ... Uw Cinereview ! - Actueel Cinema

-

Welkom in uw wekelijkse, trouwe Cinereview. Zoals elke week bieden we u een overzicht van al de releases van de week en helpen we u met het maken van de beste keuze. En dat wordt deze week niet eenvoudig!

We beginnen met DE release van de week: ‘American Hustle’. Grote favoriet bij de Oscars met een formule die keer op keer werkt:  een hele resem aan bekende acteur, geregisseerd door een talentvolle regisseur. Het verhaal: “Irving Rosenfeld (Christian Bale) is een briljante oplichter die samen met zijn sluwe Britse partner en minnares Sydney Prosser (Amy Adams) wordt gedwongen om te werken voor de losgeslagen FBI-agent Richie DiMaso (Bradley Cooper). DiMaso introduceert ze in de gevaarlijke maar betoverende wereld van de 'power brokers' en de maffia.” Thans gebaseerd op een waargebeurd verhaal, David O Russel, deregisseur, heeft wat tekortgeschoten. Sommigen zullen hem “Over the top” vinden, maar bij David O Russel is het soms beter te veel dan te weinig. Dit leitmotiv lijkt voor hem te werken gezien David in 2013 al eerder een Oscar won voor beste regisseur voor ‘The Silver Linings Playbook’.

Het is 18 jaar geleden en nu zijn ze eindelijk terug. De Franse komiekengroep Les Inconnus komen terug met ‘Les Trois Frères... Le Retour’. Een echt succes die terug wat boost geeft aan Franse komedies. We lachen en we zijn blij hen terug te zien.

In het minder grappige genre vinden we ‘Ida’ terug. Een film van de Poolse regisseur Pawel Pawlikowski over Anna, een jong weeskind dat opgevoed wordt in een klooster, klaar om haar eed af te leggen, dat op zoek gaat naar haar tante, de enige familie die haar nog rest. Ze ontdekt dan een donker geheim in de familie, die dateert van bij de nazi heerschappij. Zware thema’s, zoals het geloof in God na de Shoa, ‘Ida’ is geen aanrader als men zijn verstand even op nul wenst te zetten.

Ook al is het de week van de tortelduifjes, de kinderen worden toch niet vergeten. Ze zullen zich zeker en vast verheugen op ‘Mr. Peabody & Sherman”.  Het verhaal: “Mr. Peabody (Ty Burrell) is een zakenman, uitvinder, wetenschapper, Nobelprijswinnaar, lekkerbek, tweevoudig olympisch kampioen, genie... en een hond. Met zijn ingenieuze uitvinding de WABAC, maakt hij samen met zijn geadopteerde zoon Sherman (Max Charles) spannende tijdreizen. Ze zijn getuige van gebeurtenissen die de wereld veranderden en ontmoeten beroemde, historische figuren. Maar als Sherman zich een keer niet aan de regels houdt, wordt het voor onze twee helden een race tegen klok om het verleden te herstellen en de toekomst te redden. En ondertussen staat Mr. Peabody voor zijn grootste uitdaging: het vaderschap.” De Dreamworks studios tonen opnieuw aan dat ze een waardige concurrent zijn van Pixar. ‘Mr. Peabody & Sherman’ heeft alles om  in de smaak te vallen.

Nog voor de kleintjes: ‘K3: Dierenhotel’. De vrolijke meiden van K3 zijn terug met hun zesde avontuur.  Door het per ongeluk verwisselen van hun navigatiesysteem komen de meisjes terecht op de verkeerde bestemming, en dat zorgt voor heel wat hilarische toestanden en doldwaze misverstanden! Als dat maar goed komt!

Nog niet kunnen kiezen? Dan staat er ook nog dit op het programma deze week: ‘La Belle et la Bête’ waarin Christophe Gans de grote klassiekers van Cocteau herneemt. Visueel zeer mooi, maar het mist wat aan inhoud en passie. ‘An Episode in the Life of an Iron Picker’, een sociaal drama in Slovakije over het moeilijke leven van de Roma. De grens tussen fictie en docuementaire is moeilijk te trekken.

Benieuwd naar meer? Ontdek dan snel onze reviews!

Tot volgende week voor meer Cinenews!

Quentin Tarantino trekt zich terug uit zijn tiende en laatste film - Actueel

Quentin Tarantino trekt zich terug uit zijn tiende en laatste film

Quentin Tarantino's films zitten altijd vol verrassingen, en hier is er een over The Movie Critic die we niet hadden verwacht. Deadline onthult dat Tarantino heeft opgegeven om van de film zijn tiende en laatste project te maken. Hij is gewoon van gedachten veranderd, zo heeft Deadline vernomen. Verder lezen...
Hugh Grant treft schikking in zaak tegen uitgever tabloid The Sun - Actueel

Hugh Grant treft schikking in zaak tegen uitgever tabloid The Sun

De Britse acteur Hugh Grant heeft een schikking getroffen in de zaak tegen News Group Newspapers (NGN), de uitgever van het boulevarddagblad The Sun, zo berichten verschillende Britse media woensdag. Grant daagde NGN voor de rechter omdat journalisten van de tabloid op een ongeoorloofde manier... Verder lezen...