The Incredible Hulk - Bespreking Cinema

In tegenstelling tot de goegemeente vonden wij Ang Lee's adaptatie van het bekende comicverhaal over wetenschapper Bruce Banner die na een gammastraalexperiment in een groen monster verandert wanneer hij zich kwaad maakt meer dan geslaagd. Toch is ook deze popcorn-'reboot' niet zonder zijn verdiensten. 'The Transporter'-regisseur Louis Leterrier zet de vele actiesequenties met punch en zwier in beeld, hoofdacteur Edward Norton bezorgt het hoofdpersonage de nodige gravitas en de onelinerspuwende Tim Roth steelt net niet de show als de uiteindelijke slechterik. Je kan je storen aan bepaalde krakkemikkige cgi-effecten – die bloeddruppel in het begin! – en het niet altijd even overtuigende spel van Liv Tyler als Hulkvriendinnetje Betty. Maar de tragische sequenties waarin het groene wezen als een Universalmonster à la The Wolf Man of The Mummy wordt afgeschilderd bezorgen je ongetwijfeld een krop in de keel. Zelfs die quasivolledig digitale finale waarin de Hulk het opneemt tegen zijn lelijk broertje de Abomination doet je in je stoel op- en neerspringen van plezier. Breinloos entertainment van de bovenste plank.

The Incredible Hulk

The Incredible Hulk

Actie, Thriller  Regie: Louis Leterrier Met: Edward Norton, Liv Tyler, Tim Roth, John Hurt The Incredible Hulk wordt een minder serieuze film, en meer in lijn met de strip en tv-serie. De film begint met Bruce Banner op de vlucht. Hij wil lang genoeg vrij blijven om een middel te vinden dat hem van zijn aandoening - om in een onbegrepen groen "monster" te veranderen - kan genezen.