Cinereview, uw filmweek! - Actueel Cinema

Cinereview, uw filmweek!
Vorige woensdag kwam 'The Hobbit' uit in onze zalen, de langverwachte film van Peter Jackson die dit weekend aan de top van de Belgische box-office rees met 185.000 toeschouwers voor het eerste weekend! Deze week staan er weer een paar nieuwigheden op het programma die het klassement misschien wel zouden veranderen. 'Life of Pi', de best-seller van Yann Martels was de ergste nachtmerrie voor menig regisseur, een onverfilmbaar werk volgens sommigen. Deze keer gaat Ang Lee de uitdaging aan. Het moderne sprookje, over een jongen en een tijger die schipbreuk lijden, tovert hij om in een visueel spektakel, één van de meest indrukwekkende films van het jaar. Een buitengewoon avontuur met de jonge acteur Shuraj Sharma in de hoofdrol. Wat zwaarwichtiger deze week is de nieuwe film van Ate De Jong, 'Het Bombardement'. Een liefdesgeschiedenis tussen een jonge bokser en een Duitse vluchteling ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Een onmogelijke liefde in moeilijke tijden. De feesten komen steeds dichterbij... dat is ook te merken aan de vele kinderfilms in de bioscopen. Deze woensdag komen er wel drie films uit voor de kleinsten! In 'Hotel Transylvania' komen de monsters overnachten bij niemand minder dan graaf Dracula. Een grappige animatiefilm die zeeker ook in de smaak zal vallen bij het moeilijke tienervolkje. Op het programma staat er humor en talrijke knipogen naar andere films en personages zoals Frankenstein, mummies, weerwolven en onzichtbare mannen...! Voor de allerkleinster is er 'Ernest et Célestine', een waar meesterwerkje! Dit mooie sprookje over een onwaarschijnlijke vriendschap tussen een beer en een kleine weesmuis zal zeker uw hart doen smelten... hartverwarmend en vol poësie. Gebaseerd op het werk van Gabrielle Vincent, de film blijft trouw aan de esthetiek van het oorspronkelijke oeuvre. Een teder moment dat enkel goed kan doen! Nog meer tederheid? Dan kan u ook nog gaan kijken naar 'Niko 2: Een nieuw avontuur'! Deze Finse animatiefilm handelt over een onderwerp waarin vele kinderen zich tegenwoordig bevinden: dat van een nieuw samengesteld gezin. Een mooi avontuur over het aanvaarden van een nieuwe familie. Ook nog op het programma: 'So Undercover' met Miley Cyrus en Brasserie Romantiek van Joël Vahoebrouck. Benieuwd naar meer? Ontdek dan snel onze reviews! Tot volgende week voor meer Cinenews!