Aangeboden door CAMPARI
Het Italiaanse merk, dat altijd al een grote liefde heeft gehad voor kunst in het algemeen, heeft in de loop van de tijd een sterke connectie opgebouwd met de filmwereld.
Sinds de oprichting van Campari in Milaan in 1860, dat onmiddellijk succes oogstte met zijn rode likeur en het Italiaanse icoon van het aperitief werd, heeft het bedrijf creativiteit en durf aangemoedigd en hartstochtelijk de uitwisseling tussen verschillende artistieke sferen ondersteund. Vanaf de jaren zeventig vielen de campagnes van Campari met vooraanstaande filmacteurs en beroemde en getalenteerde internationale regisseurs op en bevestigden ze de geloofwaardigheid van Campari als betrouwbare partner van de filmindustrie. Zozeer zelfs dat Federico Fellini in 1984 zelf een reclamespot voor Campari voor de Italiaanse markt regisseerde. Een reclamecampagne die ontegenzeggelijk gekenmerkt is door zijn touch en deze van zijn gebruikelijke medewerkers. We vinden zijn verbeelding, zijn beeldspraak en zijn universum terug.
Campari: een partner met durf
Vandaag blijft Campari artistieke expressie aanmoedigen. Het merk is partner van verschillende prestigieuze filmfestivals over de hele wereld: Venetië, New York, Locarno, Melbourne, Wenen en dit jaar, het prestigieuze Cannes (waarover we binnenkort meer zullen toelichten)... Sinds 2017 en sinds de lancering van de kortfilmreeks The Red Diaries, laat Campari ook gerenommeerde hedendaagse filmmakers verhaallijnen bedenken en regisseren die gebaseerd zijn op mysterie, verleiding en de kleur rood. Met The Killer in Red slaagde Paolo Sorrentino er in 2017 in om een dromerige Hollywood-thriller te creëren waarin Clive Owen een barman speelt wiens cocktails helpen om de toekomst te voorspellen... behalve die van hemzelf. Sindsdien onderscheidde Stefano Sollima zich in diezelfde reeks met het mysterieuze The Legend of The Red Hand in 2018 en in 2019 nam Matteo Garrone Ana De Armas mee om haar ware identiteit te ontdekken in het sensuele Entering Red. 2021 stond in het teken van het project Fellini Forward, een baanbrekend concept waarbij artificiële intelligentie het creatieve brein van de grote Italiaanse regisseur, die in 1993 overleed, analyseerde om er vervolgens een eigen scenario op te inspireren. Het resultaat is een verbazingwekkende combinatie van genialiteit, creativiteit, innovatie, technologie en, eens te meer, durf.
Campari: moderniteit en innovatie
Of het nu gaat om grote namen of opkomende talenten, Campari blijft een betrouwbare partner die de artistieke wil en expressie respecteert. Campari heeft innovatie altijd aangemoedigd en haar partners gestimuleerd om verder te gaan dan de norm en zich vrij uit te drukken in een moderne en vernieuwende taal. Sinds 1860 is dit de geest die het Italiaanse merk drijft; het idee dat achter een Campari-moment altijd een verborgen verhaal schuilgaat. Een blik, een ontmoeting, een intrige, een mysterie. Campari en hartstochtelijke cinema gaan hand in hand!