Enchanted - Bespreking

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand: wie is de gekste van het land? Dat moet Giselle zijn, het lieve meisje dat in een hut in het woud woont, liedjes zingt en elke dag met haar beestenvriendjes praat.
Eerste beelden van 'Enchanted' - Actueel

Eerste beelden van 'Enchanted'

Wie zei dat sprookjes met feeën nooit bewaarheid werden? Wij zeker niet! Met de hulp van de magie van Kerst belandt Gisèle, prinsesje in waterverf, te midden van New York!

• Marijke Van De Velden woensdag 11 november om 12:52

Fantastisch goede film voor jong en oud
    Deze film begint in tweedimensionaal. De bloedmooie prinses Giselle zingt een lied in het bos wanneer haar prins op het witte paard voorbijkomt. De ze wil onmiddellijk met haar trouwen, tegen de zin van haar boze stiefmoeder. Zij verbant Giselle uit Sprookjesland en stuurt haar naar een plaats waar ze-leefde-nog-lang-en-gelukkig niet bestaat, namelijk New York! Hier ontmoet ze de cynische advocaat waarop ze ook stiekem verliefd wordt. Vanaf nu gaat de film verder in driedimensionaal. Dit lijkt verwarrend, maar dat is het zeker niet. Het zorgt voor een speciaal effect in de fantastische film. Enchanted is eigenlijk een grote sprookjesmix waar de allerbekendste sprookjes in terugkomen. Weliswaar in een moderne versie. De film wordt geloofwaardig gespeeld door alle acteurs. Vooral de onschuld en de naïviteit van prinses Giselle wordt door Amy Adams uitstekend overgebracht op het scherm. Je wordt helemaal vrolijk door de aanstekelijke liedjes en vrolijke kostuums. Door deze film ga je echt geloven in de magie van sprookjes. Deze originele sprookjesmix is aan te raden aan jong en oud: wordt als klein meisje betoverd of laat je als volwassene meeslepen in de fantasiewereld en krijg een warm gevoel. Mooi gemaakt, een echte disneyfilm!

• "om nog weken van weg te dromen" - sprookje
    Een fantatische disney film met geweldige actuers en formidabele scenes kortom deze film moet je zien als je van humor romatiek en spanning houd! iedereen dus

• Hooh supper goeie film