De Smurfen krijgen nieuwe tv-reeks - Actueel Cinema

Nu de Smurfen ook over de grote plas aan bekendheid winnen na de bioscoopfilms, krijgt hun vaderland België een gloednieuwe animatiereeks over de blauwe wezentjes op de buis te zien. Dat meldt de VRT vandaag in een persbericht.

Binnenkort start Peyo Productions met de productie van een nieuwe reeks afleveringen. Het wordt de eerste animatiereeks voor televisie waarin De Smurfen in een 3D-versie te zien zullen zijn, net zoals in de meest recente film. Ketnet is voor het eerst aan boord als coproducent, net als TF1, OUFTIVI en Dupuis Audiovisuel¿. Ketnet is met de tv-reeks over de Belgische striphelden niet aan zijn proefstuk toe: de voorbije jaren was het al coproducent van Belgische reeksen als 'Suske en Wiske Junior' (Grid), 'Stoppeltje' (Belvision), 'ZOOks' (Potemkino - Sancta Media) en 'Mijn Ridder en ik' (Thuristar).

Die series staken ook vlot de landsgrenzen over. "Ik ben erg blij om het werk van mijn vader verder te zetten door het coproduceren van een nieuwe reeks van De Smurfen, bijna 40 jaar na de start van de universeel bekende reeks. Ik ben ervan overtuigd dat we samen met de beste spelers in de markt deze reeks coproduceren en dat we zo de komende generaties kunnen laten kennismaken met De Smurfen", aldus Véronique Culliford, oprichtster en CEO van Peyo Productions en dochter van de geestelijke vader van de Smurfen. De nieuwe afleveringen zullen vanaf 2020 te zien zijn op Ketnet. (Belga / Belga)