Zo'n twintig jaar na zijn Hollywoodbewerking van Anne Rice-bestseller 'Interview with the Vampire' keert Neil Jordan terug naar het vampierengenre.
Ditmaal geen operateske hoektanden, luxueuze locaties en al dan niet gesuggereerde homoseksuele spanningen, maar intrigerende variaties op de bloedzuigermythe, druilerige kuststeden en ingewikkelde verhoudingen tussen man en vrouw, en moeder en dochter. The Host-alien Saoirse Ronan en Hansel & Gretel-heldin Gemma Arterton spelen twee eeuwenoude vampiers die allebei op hun manier het broodnodige bloed bekomen. De jongste van de twee gaat voor ouden van dagen die ze eigenlijk uit hun leiden verlost, terwijl moederlief zich meer als een seksueel roofdier gedraagt. Wanneer het duo een nieuwe verblijfplaats moet zoeken, komen ze in een bouwvallig hotel aan zee terecht.
Maar dan duiken er een hoop wel heel oude bekenden op. Aan interessante elementen geen gebrek in 'le nouveau' Jordan, maar zoals vaker werkt de Ierse cineast van parels als 'The Company of Wolves' en The Crying Game maar ook prut als In Dreams en The Brave One deze allemaal nogal slordig uit.
Resultaat: een caleidoscopische blik op een eerder simpel gegeven dat uiteindelijk meer frustreert dan prikkelt. Beste vondst: de twist in het conceptieverhaal van de bloedzuigers.