Door het succes van "Bienvenue chez les Ch'tis" heeft de Franse regisseur en komiek Dany Boon een aanbod van producer Harvey Weinstein geweigerd. Die had hem gevraagd om een Amerikaanse remake te maken van "Rien à déclarer". Volgens Boon is het een zeer slecht idee om in te gaan op het voorstel, vertelt hij in een interview. Hij heeft reeds een goed idee voor een Engelse film in zijn gedachten, maar dat zal eerder gaan over de Franse kijk op de Amerikaanse cultuur. Harvey Weinstein is een ster in Hollywood. Hij is mede-oprichter van Miramax, hij heeft samengewerkt met Steven Soderberg en Quentin Tarantino (Kill Bill, Inglorious Bastards, ...). Recent heeft hij meegewerkt aan "Nine", "Nowhere Boy" en "The king's speech". Met die films haalde hij in het totaal al 12 Oscarnominaties binnen. Dany Boon, die heen en weer reist tussen Los Angeles en Parijs, verduidelijkt dat hij zich momenteel bezighoudt met Amerikaanse projecties van "Rien à déclarer" met Pathé (zijn producer en distributeur) voor een eventuele remake. Hij deelt zeker niet het gevoel van "The American Dream" verzekert hij zelf. Hij heeft een werkvergunning maar zal zeker niet immigreren naar Amerika. Hij wil zeker en vast zijn belastingen blijven betalen in Frankrijk.
Meningen
Al het nieuws cinema
Fast & Furious: de motor hapert voor de finish
De Fast-saga nadert zijn einde, maar de grootste uitdaging is geen nieuwe schurk of levensgevaarlijke stunt, het is... het budget. Verder lezen...Nouvelle Vague: Godard opnieuw uitgevonden, vanaf 15 oktober 2025 in de bioscoop
Nouvelle Vague is geen klassieke biopic, maar een speelse reconstructie van hoe Jean-Luc Godard zijn iconische 'À bout de souffle' maakte. Niet met afstand, maar van binnenuit. Alsof de camera opnieuw door de straten van Parijs scheurt, dialogen stotteren, zinnen worden ingekort, en de tijd... Verder lezen...Review - Tron: Ares is een mooie ode aan originele film
Van tijd tot tijd worden oude franchises vanonder het stof gehaald om ze nieuw leven in te blazen. Dit keer is het de beurt aan Tron, de scifi-klassieker uit 1982 die de spirit van de jaren '80 naadloos wist op te vangen: flashy, luid en boordevol nieuwigheden. Tron: Ares doet die spirit 40 jaar na... Verder lezen...De epische reis gaat door: Avatar Fire and Ash, langer dan ooit
In een interview met Variety bevestigt James Cameron dat "Avatar: Fire and Ash" ongeveer drie uur duurt. Over het herschrijven en herschikken van enkele scènes met Jake en de Toruk zegt hij: "En we zitten op drie uur, grote verrassing! Maar het werkt prachtig..." Verder lezen...Review - La machine à écrire et autres sources de tracas: Reparaties van alledaagse levenslijnen
De titel is lang, maar de documentaire 'La machine à écrire et autres sources de tracas' is kort en krachtig. In dit laatste deel van Nicolas Philiberts drieluik over de psychiatrie helpen vrijwilligers met het repareren van onopvallende spullen die desondanks van levensbelang zijn voor hun... Verder lezen...Speelfilm Zondag de Negenste in een regie van Kat Steppe in wereldpremière op Filmfestival van Tallinn
Zonet werd bekend gemaakt dat de langspeelfilm Zondag de Negenste van Kat Steppe haar wereldpremière kent op het belangrijkste filmfestival van de Baltische staten. De hoofrollen in dit unieke ontroerende menselijke verhaal worden vertolkt door Josse De Pauw (De Twaalf, De Patrick), Peter van den... Verder lezen...Ontdek hier de nieuwe trailer van 'Predator: Badlands'
'Predator: Badlands' speelt vanaf 5 november 2025 in de bioscoop. 20th Century Studios heeft de spectaculaire nieuwe trailer vrijgegeven van Predator: Badlands, het nieuwste hoofdstuk in de iconische Predator-franchise van regisseur Dan Trachtenberg (Prey). Verder lezen...Ridley Scott: "De meeste nieuwe films zijn rotzooi"
Ridley Scott, een regisseur die erom bekend staat geen blad voor de mond te nemen, heeft scherpe kritiek geuit op de huidige staat van de Hollywoodproducties. Verder lezen...Review - Averroes & Rosa Parks: Een potje yoghurt tegen het bloeden
Documentairemaker Nicolas Philibert focust in "Averroes & Rosa Parks" op een mentaal hospitaal net buiten Parijs. In dit tweede deel van zijn drieluik zet hij het publiek als een vlieg op de muur om te luisteren naar gesprekken tussen de patiënten en hun hulpverleners. Deze film doet wat elke goede... Verder lezen...