Gwyneth Paltrow blijft achter haar vagina-kaars staan.
De actrice verdedigde haar beslissing om Goop’s controversiële kaars van 75 dollar, “This Smells Like My Vagina”, te verkopen tijdens haar optreden op de Mindvalley Manifesting Summit 2025 in Los Angeles, afgelopen zaterdag.
“Dat product is zo fascinerend, omdat we op een dag gewoon wat aan het experimenteren waren met verschillende geuren,” vertelde ze op het podium. “Ik rook iets en zei: ‘Oh, dat ruikt naar… je weet wel.’”
Het idee begon als een grap tussen Paltrow en Douglas Little, parfumeur bij Heretic, zo deelde ze.
“Ik maakte een grapje. En toen zei Douglas: ‘We zouden daar een kaars van moeten maken en op de site zetten,’” legde de Oscarwinnares uit, terwijl ze sarcastisch toevoegde dat het idee “klonk als een gegarandeerd succes.”
“En ineens stond het letterlijk op de website,” zei Paltrow, 52. “En toen hadden we het internet weer gebroken. Het heeft lang geduurd voordat we daarvan verlost waren.”
“Maar ik heb het product toch op de site gehouden, omdat er een aspect van vrouwelijke seksualiteit is waarover we sociaal geconditioneerd zijn om ons te schamen. En ik hield wel van dat soort punkrockidee: ‘Wij zijn mooi, wij zijn geweldig, en rot op,’” besloot ze.
De inmiddels uit de handel genomen kaars bevatte geurnoten van geranium, citrusachtige bergamot, cederabsolutes, Damastroos en ambrettezaad. Op de tweedehandsmarkt wordt hij nu voor zo’n 400 dollar verkocht.
Na het succes van de oorspronkelijke geur bracht Paltrow ook de kaarsen “This Smells Like My Orgasm” en “This Smells Like My Prenup” uit.