Lumière Groep opent pop-upcinema in Knokke-Heist - Actueel Cinema

   - 

Knokke-Heist sluit terug aan bij haar roemrijke traditie van celebrities op én naast het grote witte scherm. Lumière Groep start deze zomer in Cultuurcentrum Scharpoord onder de naam ‘Lumière aan zee’ een volwaardige pop-upcinema.

Van 4 juli tot en met 27 augustus kunnen inwoners en bezoekers van Knokke-Heist en omgeving er elke week, van dinsdag tot en met zondag terecht voor drie filmvoorstellingen per dag (14u30, 17u30 en 20u30).

Het filmprogramma wordt afgestemd op een breed publiek met een zorgvuldige selectie van de zomerse blockbusters, Belgische toppers, familiefilms en festivalparels van Cannes. De blockbusters ‘Barbie’en ‘Mission Impossible, Dead Reckoning Part One’ werden reeds aangekondigd, alsook de nieuwe film van Wes Anderson, ‘Asteroid City’ en ‘Oppenheimer’ van Christopher Nolan.

'Lumière aan zee' in Cultuurcentrum Scharpoord is klaar voor een fijne filmervaring met haar 426 zitjes, hedendaagse geluidsinstallatie en hypermoderne ventilatiesysteem, vlakbij het centrum van Knokke-Heist en de zeedijk. Het initiatief is een weliswaar tijdelijke maar volwaardige uitbreiding van de vier bestaande Lumière bioscopen in Brugge, Mechelen en Antwerpen (Cinema Cartoon’s en Lumière Antwerpen), met een programmering aangepast aan het brede publiek en het vakantiegevoel aan zee. De ervaring en kennis van het Lumière-team zullen de onderneming in goede banen leiden.

Benny Salaets, CEO van Lumière: “Wij gingen graag in op de uitnodiging van de gemeente Knokke-Heist om het cultuurcentrum in de zomermaanden om te vormen tot een pop-upcinema. Zo kunnen wij ons publiek op vakantie volgen, een extra ontspanningsaanbod aan de kust creëren en nieuwe bezoekers met Lumière laten kennismaken. Wij voelen een enorm vertrouwen bij de burgemeester, het gemeentebestuur en de staf van Scharpoord. Met hun steun wordt deze pop-up cinema ongetwijfeld een mooie meerwaarde van het brede ontspannings- en belevingsaanbod tijdens de zomer in Knokke-Heist. Met zoveel gedeeld enthousiasme kan het niet misgaan.”

Astrid Mestdach, schepen van cultuur Knokke-Heist: “’Knokke-Heist, beleving op haar best’, dat is de nieuwe slogan van de gemeente; en daar hoort film zeker bij. Toegankelijke ontspanning en cultuur, mooie en spannende verhalen beleven, voor inwoner en bezoeker, vlakbij het strand en het bruisende centrum. We zijn verheugd in Lumière de juiste partner gevonden te hebben om ons aanbod uit te breiden en er samen een nóg mooiere zomer van te maken.”

Pedro Oosterlynck, directeur Cultuurhuis Knokke-Heist: “Cultuurcentrum Scharpoord is met trots gastheer van de pop-up cinema. ‘Lumière aan zee’ sluit perfect aan bij onze missie: zowel de inwoner als bezoeker van Knokke-Heist op een warme, kwalitatieve en efficiënte manier een plaats geven zodat ontmoeting, cultuurbeleving, en ontplooiing maximaal worden.”

 

 Meningen

 Al het nieuws cinema

Ontdek nu de eerste trailer voor The Roses - Actueel
Actueel

Ontdek nu de eerste trailer voor "The Roses"

Het leven van het perfecte koppel Ivy (Olivia Colman) en Theo (Benedict Cumberbatch) lijkt eenvoudig: een succesvolle carrière, een liefdevol huwelijk, geweldige kinderen. Maar onder de façade van hun zogenaamde ideale leven broeit een storm. Verder lezen...
Ontdek de nieuwe trailer voor The Fantastic Four: First Steps - Actueel
Actueel

Ontdek de nieuwe trailer voor "The Fantastic Four: First Steps"

"The Fantastic Four: First Steps" van Marvel Studios speelt zich af in een retro-futuristische wereld geïnspireerd op de jaren 1960 en introduceert Marvel's "First Family" - Reed Richards/Mister Fantastic (Pedro Pascal), Sue Storm/Invisible Woman (Vanessa Kirby), Johnny Storm/Human Torch (Joseph... Verder lezen...
Minecraft: een kaskraker die gedoemd was om te slagen - Actueel
Actueel

Minecraft: een kaskraker die gedoemd was om te slagen

Het was slechts een kwestie van tijd. Toen Warner Bros. aankondigde dat er een verfilming van Minecraft zou komen, met Jack Black in een hoofdrol, leek het succes al haast gegarandeerd. Drie weken na de release stelt de film niet teleur: wereldwijd bracht hij al 720,8 miljoen dollar op en hij... Verder lezen...

Newsletter
Schrijf u nu in op onze nieuwsbrief: