In de zalen vanaf: 10 februari 2011
Speelduur: 55 minuten
Genre: Drama
Land : US (2011)

VOD

Bekijk Homeland via video on demand/streaming.

Tijdens Carrie Mathison's verblijf in Irak als CIA-agent werd ze gewaarschuwd door een informant dat een Amerikaanse oorlogsgevangene door al-Qaeda is gehersenspoeld. Nadat ze een ongeoorloofde operatie uitvoert wordt Carrie heringezet bij de CIA antiterreureenheid in Langley, Virginia.

8 Seizoenen

12 afleveringen Tijdens Carrie Mathison's verblijf in Irak als CIA-agent werd ze gewaarschuwd door een informant dat een Amerikaanse oorlogsgevangene door al-Qaeda is gehersenspoeld. Nadat ze een ongeoorloofde operatie uitvoert wordt Carrie heringezet bij de CIA antiterreureenheid in Langley, Virginia. Alle afleveringen weergeven 8
Alle afleveringen weergeven 8 (12 afleveringen)
afleveringen 1
afleveringen 2
afleveringen 3
afleveringen 4
afleveringen 5
afleveringen 6
afleveringen 7
afleveringen 8
afleveringen 9
afleveringen 10
afleveringen 11
afleveringen 12

Seizoen 7 (2018)

14 afleveringen  | Uitzendingen : 02/11/2018 Tijdens Carrie Mathison's verblijf in Irak als CIA-agent werd ze gewaarschuwd door een informant dat een Amerikaanse oorlogsgevangene door al-Qaeda is gehersenspoeld. Nadat ze een ongeoorloofde operatie uitvoert wordt Carrie heringezet bij de CIA antiterreureenheid in Langley, Virginia. Alle afleveringen weergeven 7
Alle afleveringen weergeven 7 (14 afleveringen)
Aflevering 1
afleveringen 1 : Aflevering 1
Aflevering 2
afleveringen 2 : Aflevering 2
Aflevering 3
afleveringen 3 : Aflevering 3
Aflevering 4
afleveringen 4 : Aflevering 4
Aflevering 5
afleveringen 5 : Aflevering 5
Aflevering 6
afleveringen 6 : Aflevering 6
Aflevering 7
afleveringen 7 : Aflevering 7
Aflevering 8
afleveringen 8 : Aflevering 8
Aflevering 9
afleveringen 9 : Aflevering 9
Aflevering 10
afleveringen 10 : Aflevering 10
Aflevering 11
afleveringen 11 : Aflevering 11
Aflevering 11
afleveringen 11 : Aflevering 11
Aflevering 12
afleveringen 12 : Aflevering 12
Aflevering 12
afleveringen 12 : Aflevering 12

Seizoen 6 (2017)

12 afleveringen  | Uitzendingen : 19/06/2017 Tijdens Carrie Mathison's verblijf in Irak als CIA-agent werd ze gewaarschuwd door een informant dat een Amerikaanse oorlogsgevangene door al-Qaeda is gehersenspoeld. Nadat ze een ongeoorloofde operatie uitvoert wordt Carrie heringezet bij de CIA antiterreureenheid in Langley, Virginia. Alle afleveringen weergeven 6
Alle afleveringen weergeven 6 (12 afleveringen)
Aflevering 1
afleveringen 1 : Aflevering 1
Aflevering 2
afleveringen 2 : Aflevering 2
Aflevering 3
afleveringen 3 : Aflevering 3
Aflevering 4
afleveringen 4 : Aflevering 4
Aflevering 5
afleveringen 5 : Aflevering 5
Aflevering 6
afleveringen 6 : Aflevering 6
Aflevering 7
afleveringen 7 : Aflevering 7
Aflevering 8
afleveringen 8 : Aflevering 8
Aflevering 9
afleveringen 9 : Aflevering 9
Aflevering 10
afleveringen 10 : Aflevering 10
Aflevering 11
afleveringen 11 : Aflevering 11
Aflevering 12
afleveringen 12 : Aflevering 12

Seizoen 5 (2015)

12 afleveringen  | Uitzendingen : 10/04/2015 Tijdens Carrie Mathison's verblijf in Irak als CIA-agent werd ze gewaarschuwd door een informant dat een Amerikaanse oorlogsgevangene door al-Qaeda is gehersenspoeld. Nadat ze een ongeoorloofde operatie uitvoert wordt Carrie heringezet bij de CIA antiterreureenheid in Langley, Virginia. Alle afleveringen weergeven 5
Alle afleveringen weergeven 5 (12 afleveringen)
Aflevering 1
afleveringen 1 : Aflevering 1
Aflevering 2
afleveringen 2 : Aflevering 2
Aflevering 3
afleveringen 3 : Aflevering 3
Aflevering 4
afleveringen 4 : Aflevering 4
Aflevering 5
afleveringen 5 : Aflevering 5
Aflevering 6
afleveringen 6 : Aflevering 6
Aflevering 7
afleveringen 7 : Aflevering 7
Aflevering 8
afleveringen 8 : Aflevering 8
Aflevering 9
afleveringen 9 : Aflevering 9
Aflevering 10
afleveringen 10 : Aflevering 10
Aflevering 11
afleveringen 11 : Aflevering 11
Aflevering 12
afleveringen 12 : Aflevering 12

Seizoen 4 (2014)

12 afleveringen  | Uitzendingen : 10/05/2014 Tijdens Carrie Mathison's verblijf in Irak als CIA-agent werd ze gewaarschuwd door een informant dat een Amerikaanse oorlogsgevangene door al-Qaeda is gehersenspoeld. Nadat ze een ongeoorloofde operatie uitvoert wordt Carrie heringezet bij de CIA antiterreureenheid in Langley, Virginia. Alle afleveringen weergeven 4
Alle afleveringen weergeven 4 (12 afleveringen)
De dronekoningin
afleveringen 1 : De dronekoningin
Als CIA-chef in Kabul maakt Carrie een belangrijke beslissing wanneer haar belangrijke informatie over een belangrijk doelwit wordt toegespeeld. In de USA worstelt Saul met zijn nieuwe rol in de particuliere sector.
Aflevering 2
afleveringen 2 : Aflevering 2
Aflevering 3
afleveringen 3 : Aflevering 3
Aflevering 4
afleveringen 4 : Aflevering 4
Aflevering 5
afleveringen 5 : Aflevering 5
Aflevering 6
afleveringen 6 : Aflevering 6
Aflevering 7
afleveringen 7 : Aflevering 7
Aflevering 8
afleveringen 8 : Aflevering 8
Aflevering 9
afleveringen 9 : Aflevering 9
Aflevering 10
afleveringen 10 : Aflevering 10
Aflevering 11
afleveringen 11 : Aflevering 11
Aflevering 12
afleveringen 12 : Aflevering 12

Season 3 (2013)

12 afleveringen  | Uitzendingen : 29/09/2013 Nicholas Brody is hoofdverdachte nummer één na de bomaanslag tegen de CIA. Carrie tracht voor de Senaat haar betrokkenheid te ontkennen, maar lijkt weinig kanten uit te kunnen. Bovendien zorgt Saul - die voorlopig de leiding over de CIA op zich neemt - ervoor dat ze in een psychiatrische instelling wordt opgesloten. Niet veel later zorgt een terroristisch netwerk onder leiding van Majid Javadi voor de vrijlating van Carrie. In ruil vragen ze haar expertise voor een wraakactie tegen de CIA, maar Carrie speelt uiteindelijk dubbel spel en licht Saul in. Javadi wordt gevat en gaat ermee akkoord als CIA-spion in Iran te gaan fungeren. Vlak voor zijn vertrek krijgt Carrie van Javadi te horen dat volgens zijn bronnen Brody niets met de bomaanslag te maken had. Brody zelf bevindt het eerste deel van dit seizoen op de achtergrond. Hij duikt tussendoor in één aflevering op, waarin te zien is hoe hij zwaargewond in een Venezolaanse sloppenwijk wordt opgevangen. Na zijn herstel wilt hij verder reizen, maar dat lijkt buiten zijn gastheren gerekend: zij schuwen geen geweld om hem in gevangenschap te houden. Na verloop van tijd komt Saul hem op het spoor en wordt hij vrijgekocht. Saul zorgt ervoor dat Brody weer wordt opgelapt en stuurt hem als CIA-huurmoordenaar naar Iran. Het gezin van Brody is intussen meer verscheurd dan ooit. Dana heeft er een mislukte zelfmoordpoging opzitten en verbleef een tijdje in de psychiatrie, waar ze een foute vriend heeft gemaakt. Jessica's pogingen om het onbezorgde leven van haar gezin en vooral haar dochter te herstellen, lijken tevergeefs. Alle afleveringen weergeven 3
Alle afleveringen weergeven 3 (12 afleveringen)
Aflevering 1
afleveringen 1 : Aflevering 1
Aflevering 2
afleveringen 2 : Aflevering 2
Aflevering 3
afleveringen 3 : Aflevering 3
Aflevering 4
afleveringen 4 : Aflevering 4
Aflevering 5
afleveringen 5 : Aflevering 5
Aflevering 6
afleveringen 6 : Aflevering 6
Aflevering 7
afleveringen 7 : Aflevering 7
Aflevering 8
afleveringen 8 : Aflevering 8
Aflevering 9
afleveringen 9 : Aflevering 9
Aflevering 10
afleveringen 10 : Aflevering 10
Aflevering 11
afleveringen 11 : Aflevering 11
Aflevering 12
afleveringen 12 : Aflevering 12

Season 2 (2012)

12 afleveringen  | Uitzendingen : 30/09/2012 Na haar inzinking aan het einde van het vorige seizoen, werkt Carrie Mathison niet langer voor de CIA. Toch wordt er opnieuw om haar hulp gevraagd, wanneer blijkt dat een belangrijke informant enkel met haar in zee wil gaan. Carrie, Saul Berenson en hun team doen een inval bij een groep terroristen gelinkt aan Abu Nazir. In het gebouw treffen ze een videotape aan waarop Nicholas Brody een aanslag opeist. Brody, intussen lid van het Amerikaanse Congres, wordt opgepakt door de CIA en verplicht om hen te helpen met het vinden van Abu Nazir, anders wacht hem een levenslange gevangenisstraf. Abu Nazir komt erachter dat Brody in zee is gegaan met de CIA en ontvoert Carrie Mathison. In ruil voor haar vrijlating dient Brody ervoor te zorgen dat vice-president Walden kan worden vermoord. Niet veel later doet de CIA een inval en wordt Abu Nazir om het leven gebracht. Door het hele voorval zijn Carrie en Brody weer naar elkaar toegegroeid. Wanneer de breuk tussen Brody en zijn vrouw definitief lijkt, denken hij en Carrie eraan om samen een nieuw leven te beginnen. Carrie Mathison en Nicholas Brody wonen de herdenkingsplechtigheid voor de overleden vice-president bij. Wanneer ze zich even afzonderen om over hun toekomst te praten, merkt Nicholas op dat zijn auto verplaatst is. Dan volgt een enorme explosie, waarbij niet minder dan 200 mensen, waaronder CIA-baas David Estes, om het leven komen. Ook Carrie en Brody worden als dood beschouwd, maar niets is minder waar. Wanneer op televisie de opeisvideo van Brody verschijnt en die aan deze bomaanslag wordt gekoppeld, smokkelt Carrie hem het land uit. Intussen komt Saul Berenson, net teruggekeerd van de begrafenis van Abu Nazir, poolshoogte nemen bij het CIA-kwartier. Hij lijkt opgelucht te reageren wanneer hem wordt verteld dat Estes, Carrie en Brody zijn omgekomen. Hij zondert zich af en zegt het Joodse gebed Kaddisj. Zijn gezicht vertrekt wanneer een vrouwenstem zijn naam roept; hij draait zich om en ziet Carrie verschijnen. Alle afleveringen weergeven 2
Alle afleveringen weergeven 2 (12 afleveringen)
Aflevering 1
afleveringen 1 : Aflevering 1
Aflevering 2
afleveringen 2 : Aflevering 2
Aflevering 3
afleveringen 3 : Aflevering 3
Aflevering 4
afleveringen 4 : Aflevering 4
Aflevering 5
afleveringen 5 : Aflevering 5
Aflevering 6
afleveringen 6 : Aflevering 6
Aflevering 7
afleveringen 7 : Aflevering 7
Aflevering 8
afleveringen 8 : Aflevering 8
Aflevering 9
afleveringen 9 : Aflevering 9
Aflevering 10
afleveringen 10 : Aflevering 10
Aflevering 11
afleveringen 11 : Aflevering 11
Aflevering 12
afleveringen 12 : Aflevering 12

Season 1 (2011)

13 afleveringen  | Uitzendingen : 10/02/2011 Nadat Carrie Mathison in Irak een illegale operatie heeft uitgevoerd wordt ze geschorst en overgeplaatst naar de afdeling Contraterrorisme van de CIA in Langley, Virginia. Tijdens die illegale operatie in Irak, werd ze gewaarschuwd door een informant dat een Amerikaanse krijgsgevangene was overgelopen naar Al-Qaida. Als ze op een dag voor een spoedzitting naar Langley wordt geroepen, krijgt ze de informatie dat Nicholas Brody, een Amerikaanse Marine Sergeant, is gered tijdens een Delta Force Operatie in een gebouw van Abu Nazir. Carrie gelooft heilig dat Nicholas de krijgsgevangene is waar haar informant haar voor gewaarschuwd heeft. De Amerikaanse overheid en de CIA zien de marinier echter als een oorlogsheld. Ze realiseert zich dat het een vrijwel onmogelijke taak is om haar superieuren te overtuigen. Carrie benadert de enige persoon binnen de CIA die ze kan vertrouwen, Saul Berenson. Zij moeten nu samenwerken om Brody in de gaten te houden en een aankomende terroristische aanslag op Amerikaans grondgebied voorkomen. Alle afleveringen weergeven 1
Alle afleveringen weergeven 1 (13 afleveringen)
Aflevering 1
afleveringen 1 : Aflevering 1
Aflevering 2
afleveringen 2 : Aflevering 2
Aflevering 3
afleveringen 3 : Aflevering 3
Aflevering 4
afleveringen 4 : Aflevering 4
Aflevering 5
afleveringen 5 : Aflevering 5
Aflevering 6
afleveringen 6 : Aflevering 6
Aflevering 7
afleveringen 7 : Aflevering 7
Aflevering 8
afleveringen 8 : Aflevering 8
Aflevering 9
afleveringen 9 : Aflevering 9
Aflevering 10
afleveringen 10 : Aflevering 10
Aflevering 11
afleveringen 11 : Aflevering 11
Aflevering 12
afleveringen 12 : Aflevering 12
Aflevering 13
afleveringen 13 : Aflevering 13

Casting

Mandy Patinkin

Saul Berenson
Claire Danes

Carrie Mathison
Elizabeth Marvel

Elizabeth Keane
Linus Roache

David Wellington
Jake Weber

Brett O'Keefe
Morgan Spector

Dante Allen
Robert Knepper

General Jamie McClendon
Dylan Baker

Senator Sam Paley
Amy Hargreaves

Maggie Mathison
Lesli Margherita

Sharon Aldright
Robert Catrini

Judge Julius Randolph
Mackenzie Astin

Bill Dunn
Numan Acar

Haissam Haqqani
Numan Acar

Haissam Haqqani
Nimrat Kaur

Tasneem Qureshi
Costa Ronin

Yevgeny Gromo
Mohammed Bakri

Abdul Qadir G'ulom

Series in hetzelfde genre

Ragnarok - Drama
2

Ragnarok

Drama | 3 seizoen(en)  | 24 aflevering(en)
2020
Regie: Adam PriceMet: Theresa Frostad Eggesbø, David Alexander Sjøholt,...In het kleine fictieve stadje Edda worden volwassen mensen gedwongen te reageren op klimaatveranderingen. De ijskappen smelten met een snelheid die niemand had verwacht. De wereld maakt lange periodes van droogte door en de winters zijn te warm. Steeds vaker ervaren mensen extreme koude... Verder lezen...
Succession - Drama
4

Succession

Drama | 3 seizoen(en)  | 36 aflevering(en)
2018
Regie: Jesse ArmstrongMet: Brian Cox, Jeremy Strong, Kieran Culkin, Sarah Snook,...De familie Roy, bestaande uit vader Logan (Brian Cox) en zijn vier kinderen, beheert een van de grootste media en entertainment bedrijven ter wereld: Waystar Royco. Als 80-jarige begint vader Logan fouten te maken. De mediamagnaat zal plaats moeten maken voor een opvolger. Maar wie? En ziet hij dat... Verder lezen...
The Blacklist - Drama
6

The Blacklist

Drama | 10 seizoen(en)  | 256 aflevering(en)
2013
Regie: Jon BokenkampMet: Megan Boone, Diego Klattenhoff, James Spader,...'s Werelds meest gezochte crimineel geeft zichzelf aan en biedt aan om iedereen aan te geven met wie hij ooit heeft gewerkt. Zijn enige voorwaarde is dat hij alleen werkt met de nieuwgeslagen FBI agent met wie hij geen connectie lijkt te hebben
9-1-1 - Drama
8

9-1-1

Drama | 7 seizoen(en)  | 120 aflevering(en)
2018
Regie: Ryan Murphy & Brad FalchukMet: Connie Britton, Peter Krause, Angela Bassett,...9-1-1 onderzoekt de ervaringen van de politie, ambulancepersoneel en brandweerlieden die onder hoge druk moeten werken. Onder de meest extreme omstandigheden komen zij terecht in beangstigende, schokkende en hartverscheurende situaties. Daarnaast hebben zij natuurlijk ook nog een eigen privéleven.... Verder lezen...