Al het nieuws over "World Trade Center"

World Trade Center - Bespreking

World Trade Center

Terwijl het recente 'United 93' slechts een beperkt succes kende, ondanks zijn verrassende kwaliteiten, ambieert deze 'World Trade Center' heel wat meer...
Nicolas Cage aan de piano - Actueel

Nicolas Cage aan de piano

Nicolas Cage keert terug naar Las Vegas om er in de huid te kruipen van Liberace, een buitensporig geklede homoseksuele pianist die in de jaren zestig het mooie weer maakte in de zalen van de gokstad...
Fortis Film Days: 10, 11 et 12 september - Actueel

Fortis Film Days: 10, 11 et 12 september

Voor het tweede jaar op rij bieden de Fortis Film Days alle filmliefhebbers de kans om zich drie dagen lang helemaal onder te dompelen in de filmwereld tegen de zeer democratische prijs van 3 euro per voorstelling.

• Zeer goede film
    Ik vind dit een zeer gode film omdat diet op een waargebeurd verhaal is gebasseerd

• Een film om na te denken over de waardes in het leven
    Wat mij is bijgebleven is waarom deze jongens blijven vechten. De liefde voor hun kinderen en vrouw. Een reflexie waar dingen al zijn foutgelopen en wat echt telt in je leven. Dat een marinier hen vindt, door tegen de regels in toch te zoeken, lijkt misschien onwaarschijnlijk. In de realiteit gebeurt het echter ook dikwijls dat afwijken van de regels mogelijkheden crëeert. Al bij al een geslaagde film. Niet voor iedereen maar dat hoeft ook niet.

• Geweldig
    Ik vind deze film echt geweldig,
    iedereen weet wel dat het heel erg is wat er is gebeurt maar als je die film ziet weet je pas echt wat die mensen door maakten!

Groetjes Ankje.

Video's van "World Trade Center"

11 september 2001 zal tot het einde der tijden in ons geheugen gegrift staan als het einde van de wereld, of in elk geval als een gegeven dat de geopolitieke situatie en de wereldeconomie definitief wijzigde. Een historisch tragisch moment, om het maar eens te zeggen met de woorden van de journalisten, die altijd op zoek zijn naar de termen die indruk maken, maar die uiteindelijk vooral uitgehold worden. Maar wat is, nauwelijks vijf jaar na de feiten, de bedoeling van Oliver Stone met het regisseren van 'World Trade Center'? Eerst en vooral een geheugenoefening... De artistieke wereld kan zich nu in elk geval deze gebeurtenis zonder voorgaande toeëigenen. Denk aan 'Flight 93'. Ietsje gereserveerder in zijn opzet probeert Oliver Stone met dit 'World Trade Center' niet om de feiten in detail weer te geven. Hij concentreert zich op de moedige mensen die verenigd waren in het aanschijn van de ramp en de massale verwoesting. De hoofdrolspelers (John McLoughlin en William Jimeno), omringd door Nicolas Cage ('The Wicker Man') en Michael Pena ('Million Dollar Baby'), zijn twee agenten van een New Yorkse brigade die vastzitten in het puin van de tweelingtorens, een waargebeurd verhaal. Het mag duidelijk zijn dat Stone er met dit verhaal in slaagt om heel wat emoties los te weken, zonder de toer op te gaan van de samenzweringen of complotten. In dat opzicht overtreft de realiteit zeker de film. Stone tracht veeleeer om de chaos na de crash te omschrijven, de uren van desinformatie, de stad onder een donkere stofwolk, het mateloze afzien van de families die met een bang hart op meer nieuws wachten van de inzittenden van de vliegtuigen of de mensen die zich in de torens bevonden.

Fotogalerij "World Trade Center" (9)

World Trade Center - Foto 1 World Trade Center - Foto 2 World Trade Center - Foto 3 World Trade Center - Foto 4 +4World Trade Center - Foto 5 World Trade Center - Foto 6 World Trade Center - Foto 7 World Trade Center - Foto 8 World Trade Center - Foto 9

Mon garçon - Drama

Mon garçon

Drama