Tout Refleurit

/10(0 stemmen)
Tout Refleurit

Uw mening

Aurélien Gerbault vervoegt Pedro Costa tijdens het draaien van zijn laatste film in Lissabon: "Juventude, em marcha!". We vinden er Pedro die op minutieuze wijze een shot voorbereid. Hij regisseert daarbij heel subtiel zijn hoofdpersonage, Ventura, de Kaapverdiër en vader van Vanda Duarte (die we o.a. terugvinden in de films "Ossos" en "No quarto da Vanda"). Pedro vergezeld ons vervolgens naar enkele plaatsen waar Ventura heeft geleefd of verbleef. Hij loodst ons door "zijn" wijk in Lissabon (Fontaihnas) die centraal staat in veel van zijn films. Van deze wijk, ver van de stroom toeristen, blijft echter niet veel meer dan wat bakstenen over. Pedro beschrijft de wijk zoals ze eruit zag: "hier, van daar tot daar dat was de kamer van Vanda waar ik elke morgen mijn camera plaatste. En daar was de straat waar Vanda op de deuren klopte om haar groenten te verkopen. En daar, dat huis, waar nu die vrachtwagen staat... tenzij... nee, het was daar!". Pedro gaat maar door tot de nacht valt in de wijk. Hij vertelt over deze wijk die hij gedurende jaren doorkruist heeft met de camera in de hand, over zijn herinneringen aan wat hij er gezien en gefilmd heeft. Bloeit alles weer op? Kijk en luister naar het verhaal van Pedro te midden van dit terrein in ruïne. Als we hem zo zien, twijfelen wij er niet aan, hij is er nog altijd.

Frantz

Frantz

Knock - Komedie