Synopsis
Hollywood is overvloed in de sterkste betekenis van het woord. Een wrede, gedegenereerde wereld, met de gebruikelijke groep freaks. Als het nacht was zouden we ons in een film van David Lynch wanen, maar het
is dag en de waanzin en het geweld zijn nog veel zichtbaarder.
Bobby, het vraatzuchtige en paranoïde alter ego van regisseur Damon Packard, tracht rond te komen als straatventer van uurwerken. Hij wordt door iedereen afgewezen, geminacht en wordt aangevallen door zowat alles wat beweegt. Zijn buitenmatige suikerconsumptie bezorgt hem visioenen en zijn overleden zuster spookt bij hem rond. Het doet hem opnieuw in de droomwereld van Universal Studios belanden - waaruit Packard levenslang verbannen werd - in de periode waarin Spielberg, Packards geliefde mikpunt en tegelijk idool, zijn eerste films draait. Packard is zelf ook een beetje een Spielberg, maar dan van een andere wereld. Hij is een geobsedeerde cinefiel die zijn films vakkundig stuurt (alhoewel zijn stijl een beetje die van een knutselaar is) en die er niet voor terugschrikt om de speciale effecten in Final Cut te misbruiken. "Reflections of Evil" is een uiterst persoonlijke realisatie, een cultfilm in wording dankzij de ijver die Packard aan de dag legde voor de verspreiding ervan. Hij soupeerde een hele erfenis op door 25.000 exemplaren op DVD te laten drukken die hij uitdeelde aan toevallige voorbijgangers, aan de uitgang van filmzalen en aan allerhande mogelijke en onmogelijke personaliteiten in Los Angeles.