Synopsis
Net zoals "The Audition", was "Visitor Q" een openbaring voor genrefans tijdens "Het Zevende Spoor", editie. De toen relatief onbekende Takashi Miike maakte een verpletterende indruk en liet met zijn ongehoord onklassieke aanpak een nieuwe wind waaien doorheen de filmwereld. "Visiter Q" is een typevoorbeeld: ultra lowbudget, op amper vijf dagen ingeblikt, en vol ongezonde en absurde personages.
Een huisvader legt, na een zware werkdag, de weinig eerbare doch lucratieve activiteiten van zijn weggelopen dochter vast op video. Hij keert terug naar huis met een nieuwe vriend, alwaar zijn aan drugs verslaafde vrouw zich voor de zoveelste keer laat afranselen door haar zoon. Deze reageert hiermee zijn frustratie af als gevolg van vernederingen aangedaan door zijn klasgenoten. Op korte tijd nestelt de bezoeker zich stevig in de schoot van deze disfunctionele familie. Langzaam maar zeker graaft hij de ware persoonlijkheid van de gezinsleden naar boven. En, wis en waarachtig, hoe meer ze zich uitleven in hun perversies, hoe hechter de familieband wordt. De belevenissen van dit apocalyptisch huishouden worden gelukkig gebracht met de nodige humor, waardoor men op adem kan komen als het allemaal wat te wreed of te extreem wordt. Miike's film, die vaak doet denken aan Pasolini's "Theorema", is een echte kaakslag voor iedere zichzelf respecterende moraalridder en een aanrader voor avontuurlijk aangelegde cinefielen.