'The Show must go on', dat is het leitmotiv van de nieuwe film van Robert Altman. Een soort country dorpskroniek van de Verenigde Staten, waar een hele reeks pittoreske personages uit een populaire radioshow die op zijn laatste benen loopt na 30 jaar goed en loyale diensten, elkaar kruisen. 'A Prairie Home Companion', gebaseerd op echte feiten, biedt een klassiek schouwspel in de lijn van 'The Show must go on', dat is het leitmotiv van de nieuwe film van Robert Altman. Een soort country dorpskroniek van de Verenigde Staten, waar een hele reeks pittoreske personages uit een populaire radioshow die op zijn laatste benen loopt na 30 jaar goede en loyale diensten, elkaar kruisen. 'A Prairie Home Companion', gebaseerd op echte feiten, biedt een klassiek schouwspel in de lijn van wat Altman in het verleden al liet zien met 'Short Cuts', 'Cookie's Fortune' of 'Nashville'. Honingzoet scenario, afgelikte cadrage... Altman vernieuwt niet met deze lineaire film. Hij kan echter wel op onze sympathie rekenen door de ontwapenende humor uit de mond van de rijke schare acteurs die de cast bevolken. De symbiose tussen de verschillende hoofdrolspelers van de film werkt perfect, en af en toe kun je niet anders dan in lachen uitbarsten. De film kent een onvermoeide drive en laat ons zelfs met onze voeten stampen op het ritme van de country, muziek die de regisseur zo nauw aan het hart ligt. Ondanks een zeker classicisme weet (wist ondertussen, want de man is onlangs overleden) Altman nog altijd hoe ons te boeien, en meer vragen we niet.
Film: 2/5 - Soundtrack: 3/5
Meningen
Al het nieuws cinema
Nu in de bioscoop: Santosh, een bloedstollende thriller in het hart van landelijk India
Dompel je onder in de betoverende landschappen en sociale spanningen van een afgelegen regio in Noord-India met Santosh, de aangrijpende nieuwe thriller van regisseur Sandhya Suri, nu in de bioscoop. Verder lezen...Les Enfants Rouges - recensie: prachtig tableau met een bloederige rugzak
'Les Enfants Rouges', nog maar de tweede langspeelfilm van de Tunesische regisseur Lofti Achour, bewijst hoe zinloos geweld om een lapje grond kan zijn. De emotionele queeste die volgt, toont hoe een jongen veel te snel volwassen moet worden. Gebaseerd op ware gebeurtenissen, maar verteld met een... Verder lezen...13 horrorfilms die je nu vrijdag de 13de kan kijken (en die géén deel zijn van de Friday the 13th-franchise)
Aan alle bijgelovige mensen: dé dag die jullie zooooo hard vrezen, komt er zéér binnenkort aan! Verder lezen...Sydney Sweeney transformeert zich tot een boksicoon
Sydney Sweeney was vastberaden om zich volledig in te leven in de rol van de baanbrekende vrouwelijke bokser Christy Martin voor een aankomende biopic. Verder lezen...Ontdek nu de nieuwste trailer voor "Freakier Friday"
In de film hernemen Jamie Lee Curtis en Lindsey Lohan hun rollen als Tess en Anna Coleman. Het verhaal begint jaren nadat Tess (Curtis) en Anna (Lohan) een identiteitscrisis doormaakten. Anna heeft nu zelf een dochter en binnenkort een stiefdochter. Verder lezen...Ballerina - recensie: bloedig, bloediger, bloedigst
Hoeveel actie wil je in één film? Ja. In Ballerina zijn de momenten van rust en dialoog zeldzaam, want het verhaal zit volgepropt met de meest creatieve, absurde en bloedige vechtscènes die je maar kan bedenken. De Ballerina is een waardige tegenspeler voor de Baba Yaga. Verder lezen...Ontdek hier de Vlaamse stemmencast van "Elio"
Deze zomer maken bioscoopbezoekers kennis met Elio (Viktor Kryeziu), een 11-jarige jongen wiens grootste wens is om ontvoerd te worden door aliens, zijn tante Olga (Line Ellegiers) en Glordon (Tiebe Hermans), Elio's onverwachte eerste vriend die toevallig ook een alien is. In dit grootse avontuur... Verder lezen...Bereid je voor op 28 Years Later met deze 8 films
De spanning stijgt: de langverwachte release van 28 Years Later komt eraan. Verder lezen...Dakota Johnson zegt: "Het flopten van Madame Web was niet mijn schuld"
In een recent interview met de Los Angeles Times, tijdens de promotietour van haar film Materialists, sprak Dakota Johnson openlijk over het commerciële en kritische fiasco van Madame Web. Verder lezen...