De 20 beste musical films ooit gemaakt

Ter ere van dit unieke en speciale filmgenre, maakten wij een overzicht van de 25 allerbeste musical-films ooit gemaakt.

Wat is jouw favoriete musical film?

Cabaret
8

Cabaret

Op zoek naar onderdak in het Berlijn van begin jaren 30, ten tijde van de opkomst van de nazi's, vindt schrijver Christopher Isherwood onderdak bij Sally Bowles, een even levenslustige als impulsieve zangeres in nachtclub Cabaret. De twee gaan volledig op in het hedonisme van het nachtleven in de... Verder lezen... Trailers
The Sound of Music - Musical
9

The Sound of Music

Musical Regie: Robert WiseDe weduwnaar Kapitein Von Trapp leidt zijn huishouden nabij Salzburg zoals hij deed bij het schip dat hij ooit leidde. Dit verandert echter wanneer het nieuwe kindermeisje Maria, die mislukt is als non, arriveert. Ze danst door de heuvels en inspireert iedereen om te zingen en om schoonheid in de... Verder lezen... Trailers
Mamma Mia ! - Musical
14
september 2008

Mamma Mia !

Musical Regie: Phyllida LloydMet: Meryl Streep & Pierce BrosnanDonna (Meryl Streep) woont met haar dochter Sophie op een klein Grieks eiland. In het dagboek van haar moeder ontdekt Sophie dat ze drie mogelijke vaders heeft. Ze staat op het punt te trouwen met haar jeugdliefde Sky, maar wie van de drie vaders moet haar nu op deze belangrijke dag weggeven? Trailers
Enchanted - Avontuur, Animatie Film
16
december 2007

Enchanted

Avontuur, Animatie Film Regie: Kevin LimaIn deze avontuurlijke romantische komedie raakt New York in de ban van unieke sprookjesfiguren die levensechte personages worden ... Het klassieke Disney animatiesprookje versmelt met moderne, romantische komedie in ENCHANTED van Walt Disney Pictures. Het verhaal volgt de mooie prinses Giselle (AMY... Verder lezen... Trailers

Onze andere lijstjes