Undercover wint twee Nederlandse publieksprijzen - Actueel Cinema

-

De televisiereeks 'Undercover' is gisterenavond twee keer in de prijzen gevallen tijdens de allereerste Guidinc. Streaming Video Awards. De Nederlandse publieksprijzen voor films, series en documentaires op streamingdiensten, van de organisatoren van de Gouden Televizier-Ring, werden uitgereikt tijdens een kleinschalige ceremonie.

De Belgisch-Nederlandse serie 'Undercover' won twee beeldjes. Zo werden Frank Lammers en Elise Schaap, die Ferry en Daniëlle Bouman spelen, gekroond tot Favoriete Koppel. "Geweldig. Dat is mooi. Heb je er ook twee dan, of moeten we hem delen", vroeg Lammers lachend toen hij de prijs voorafgaand aan de uitreiking al kreeg overhandigd. "Het is heel leuk om met Elise te spelen." Undercover kreeg ook de meeste stemmen in de categorie Beste Serie en versloeg daarmee Flikken Maastricht (NPO Start) en La casa de papel (Netflix). "Terecht. Het is ook echt een hele goede serie", reageerde Lammers op de winst.

Netflix kreeg de award voor Favoriete Streamingdienst en liet Videoland en NPO Start achter zich. In totaal werden er prijzen in zes categorieën uitgedeeld. Zo werd de Videoland-documentaire over kindermodel Summer de Snoo gekroond tot Beste Documentaire, mag 'The Kissing Booth 2' (Netflix) zich de Beste "Original" Film noemen en ging het beeldje voor Beste Serie Quote Allertijden naar "Juf Ank" uit de 'Luizenmoeder' (NPO Start) voor "Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder." (Belga / Belga)

La casa de papel - Drama
2

La casa de papel

Drama | 2 seizoen(en)  | 28 aflevering(en)
2017
Regie: Álex PinaMet: Úrsula Corberó, Itziar Ituño, Álvaro Morte,...Acht dieven sluiten zichzelf en hun gijzelaars op in de Koninklijke Munt van Spanje, terwijl een crimineel meesterbrein, met de naam Professor, de politie manipuleert om zijn plan uit te voeren. Een van de gijzelaars heeft een cruciale rol in het plan van de dieven. Gijzelingsonderhandelaar Raquel... Verder lezen...