Zwarte acteur klaagt Universal-studio aan voor discriminatie - Actueel Cinema

Zwarte acteur klaagt Universal-studio aan voor discriminatie

De Cubaans-Amerikaanse acteur Faizon Love heeft een rechtszaak aangespannen tegen Hollywood-studio Universal. Faizon zegt dat hij in 2009 uit de poster is gesneden van de komedie 'Couples Retreat' omdat hij zwart was. Dat meldt Deadline in een bericht dat door The Guardian is overgenomen.

Faizon Love beweert dat zowel hij als collega-acteur Kali Hawk - de enige belangrijke zwarte acteurs in de film - uit de internationale edities van de promotieposter van 'Couples Retreat' werden verwijderd omdat ze zwart waren. Volgens Love had Universal "geen probleem met zwarte acteurs" in de film, maar "de studio koos er wel voor om de blanke en zwarte acteurs van elkaar te scheiden voor de internationale promotie van de film". 'Couples Retreat', met sterren als Vince Vaughn, Jason Bateman, Jon Favreau en Kristin Davis, gaat over vier koppels die een therapiecentrum bezoeken. Love zegt dat hij na berichten in de media over de verwijdering een verontschuldiging kreeg van Adam Fogelson, de toenmalige CEO van Universal, net als van Scott Stuber, een van de producenten van de film. Love wist ook te vertellen dat Vaughn hem indertijd ertoe overgehaald had om geen ophef over het incident te maken omdat het niet "goed zou zijn voor zijn carrière". Love beschuldigt Universal van "opzettelijke discriminatie" en "systematische onverdraagzaamheid", en stelt dat hij in juli 2020 ontdekte dat de poster niet was teruggetrokken. (Belga / Belga)

© s_bukley / Shutterstock.com