James Bond en Top Gun verschijnen op dezelfde dag in eenzelfde speelfilm. - Actueel Cinema

-

Het nieuws werd gisteravond laat in Los Angeles aangekondigd. En dit is het enige waar men het momenteel in Hollywood nog heeft: Twee van de meest langverwachte films van 2020 staan op het punt om te fuseren: No Time To Die en Top Gun Maverick. Het wordt een speciale release, waarvan de datum nog bekend gemaakt moet worden.

Ongelooflijk maar waar, deze beslissing is een indirect gevolg van de wereldwijde Corona-crisis. Sinds enkele weken zitten producenten en distributeurs met de handen in het haar om nieuwe releasedata voor hun films te vinden. En al vóór de eerste corona-maatregelen in Europa werden aangekondigd en de bioscopen werden gesloten, kondigde Universal een uitstel aan van de release van de nieuwe James Bond-film. In de nasleep hiervan werd de release van Top Gun Maverick bedreigd. Er volgde een genadeloze oorlog tussen Paramount, MGM en Universal Studio's om de crash van twee grote budgetfilms te voorkomen.

Een ongekende uitkomst voor een crisis die de filmindustrie nooit eerder heeft meegemaakt.

Tussen de twee partijen woedde een grote strijd. Het is tussenpersoon Harvey Weinstein (bekend bij beide partijen) die met het idee van de fusie van de twee films kwam. De filmproducent werd op 11 maart tot 23 jaar gevangenisstraf veroordeeld voor verkrachting en aanranding. De situatie in verband met de releases raakt hem en hij wilde zijn voormalige medewerkers een handje helpen. Weinstein overtuigde een groep van vier topscriptschrijvers om de scripts te analyseren op interactie en een haalbaarheidsstudie uit te voeren. Op dinsdagochtend kwam het project op tafel bij de twee studio's, die er al snel van overtuigd waren dat de twee titels samengevoegd moesten worden, willen ze de beoogde winst behalen.

Daniel Craig en Tom Cruise geïnformeerd tijdens een spoedvergadering via Skype!

"Het enige wat we nog moesten doen was de twee hoofdrolspelers overtuigen van de verdiensten van dit ongekende project!". Na een gesprek via Skype zijn de advocaten van beide partijen het eens geworden over de hoofdlijnen. Het personage James Bond (Daniel Craig) ondergaat halverwege de film een cosmetische ingreep om als Tom Cruise in de US Air Force een infiltratiemissie uit te voeren.

Terwijl wij dit artikel schrijven, werd er zonet aangekondigd dat een derde film graag zou deelnemen aan dit project... de uitdaging zal groot zijn omdat het verhaal omgezet zal moeten worden naar de planeet Mars ... Maar er is hoop, want volgens de New Yorkse autoriteiten is er net een plaatsje vrijgekomen in de Rikers Island gevangenis die zou kunnen voorkomen dat Weinstein de filmwereld verder schaadt.

Dune 3, voorlopig nog niet ! - Actueel

Dune 3, voorlopig nog niet !

Het tweede deel van Dune was een kassucces - en niet te vergeten: zeer goed ontvangen door de critici! Regisseur Denis Villeneuve moet onder een zekere druk hebben gestaan om meteen aan de slag te gaan met Dune Messiah, het volgende deel in de saga. Verder lezen...