Jamie Foxx dreigt met klacht na beschuldiging van misbruik - Actueel Cinema

-

Acteur Jamie Foxx ontkent met klem de beschuldiging van seksueel grensoverschrijdend gedrag die vorige week tegen hem is geuit. Foxx dreigt er zelfs mee bij de politie klacht neer te leggen tegen de anonieme vrouw die de vermeende feiten aan het licht bracht. Dat heeft hij verklaard aan entertainmentmagazine TMZ.

De aantijging tegen de Amerikaanse acteur heeft betrekking op een incident dat in 2002 zou hebben plaatsgevonden. De feiten zouden zich hebben afgespeeld in het huis van Foxx in Las Vegas, zo luidt het in de klacht die op 8 juni anoniem bij de politie werd neergelegd. Volgens het relaas van de vrouw zou Foxx bij haar hebben aangedrongen op orale seks. Toen ze dat weigerde, zou hij haar met zijn geslachtsdeel in het gezicht hebben geslagen. Daarna zou een vriend van Foxx haar hebben gevraagd om het huis te verlaten. De vrouw verklaarde ook dat ze de dag na het voorval in Los Angeles naar het ziekenhuis moest gaan met een zware paniekaanval.

In en reactie aan TMZ spreekt Allison Hart, de advocate van Foxx, harde taal aan het adres van het vermeende slachtoffer. "Jamie ontkent met klem dat dit incident ooit heeft plaatsgevonden, en hij zal bij de politie van Las Vegas een klacht neerleggen tegen de vrouw voor het afleggen van een valse verklaring tegen hem." De raadsvrouw beweert bovendien dat haar cliënt bij het nieuws compleet uit de lucht kwam vallen. "De eerste keer dat hij iets heeft gehoord over de absurde beweringen van deze vrouw, over een vermeend incident van 16 jaar geleden, is toen TMZ op 12 juni zijn vertegenwoordigers contacteerde over het verhaal", luidt het. Volgens de verdediging van Foxx zou de beschuldiging enkel zijn geïnspireerd door de #MeToo-beweging. "Het vermeende incident werd niet aan de politie gerapporteerd in 2002, of op gelijk welk moment gedurende de voorbije 16 jaar tot vorige vrijdag, omdat het nooit is gebeurd." (Belga / Belga)

Dune 3, voorlopig nog niet ! - Actueel

Dune 3, voorlopig nog niet !

Het tweede deel van Dune was een kassucces - en niet te vergeten: zeer goed ontvangen door de critici! Regisseur Denis Villeneuve moet onder een zekere druk hebben gestaan om meteen aan de slag te gaan met Dune Messiah, het volgende deel in de saga. Verder lezen...