Broer van Pablo Escobar laat van zich horen na moord op 'Narcos'-locatiescout: "Netflix moet crew beveiligen met huurmoordenaars" - Actueel Cinema

-

Na de moord op de locatiescout van de Netflix-serie 'Narcos', waarin het verhaal van de Colombiaanse drugsbaron Pablo Escobar en andere grote drugskartels in de regio uit de doeken gedaan wordt, laat een onwaarschijnlijk figuur zijn stem horen: niemand minder dan de broer van Escobar doet een opmerkelijke suggestie voor Netflix.

Roberto De Jesus Escobar Gaviria is 71 jaar oud en stond aan het hoofd van de boekhouding van Escobars drugsimperium. Mede dankzij zijn boekhoudkundig vernuft groeide zijn broer uit tot één van de rijkste mensen op aarde. In 2014 registreerde hij alle rechten op het verhaal van zichzelf en zijn broer. In 2016 eiste hij 1 miljard dollar van Netflix voor onrechtmatig gebruik van gegevens, en sindsdien is de ex-crimineel in een dispuut verwikkeld met de streamingdienst. In een interview met The Hollywood Reporter stelt Gaviria vraagtekens bij het veiligheidsbeleid van Netflix en geeft hij opvallend advies: "Je moet alle mogelijke dreiging kunnen elimineren. Toen ik met Pablo door het bos doolde met 2 miljoen dollar in briefjes van honderd in een zak werden we gezocht door het leger. We konden ontsnappen door naar een smal waterkanaal te rennen en weg te zwemmen, alles zonder wapens. Als je slim bent heb je dus geen wapens nodig. Maar in dit geval zou Netflix huurmoordenaars moeten voorzien voor de crew ter beveiliging." Even later krijgt zijn goede raad echter een dreigend randje: "Zonder de toestemming van mijn bedrijf, dat de rechten bezit, wil ik niet dat Netflix of eender welke productiestudio komt filmen in mijn thuisland over zaken die te maken hebben met mijn leven of dat van Pablo. Dat is erg gevaarlijk. Dit is mijn land."

Als de schadeclaim van 1 miljard dollar ter sprake komt, wordt de toon nog dreigender: "Netflix is bang. Ze hebben ons een lange brief gestuurd om ons te bedreigen. Maar wij bezitten alle rechten op de namen en op het Narcos-merk. Ik dol niet met die mensen in Silicon Valley. Ze waren beter in de baarmoeder van hun moeders gebleven. Dit is wat we aan zulke mensen vertellen als ze naar Colombia komen." (Belga / Belga)

Hugh Grant treft schikking in zaak tegen uitgever tabloid The Sun - Actueel

Hugh Grant treft schikking in zaak tegen uitgever tabloid The Sun

De Britse acteur Hugh Grant heeft een schikking getroffen in de zaak tegen News Group Newspapers (NGN), de uitgever van het boulevarddagblad The Sun, zo berichten verschillende Britse media woensdag. Grant daagde NGN voor de rechter omdat journalisten van de tabloid op een ongeoorloofde manier... Verder lezen...