Turbo - Review Cinema

-

Dreamworks brengt deze week zijn nieuwe animatiefilm uit, waarvoor ze hun inspiratie hebben gezocht bij Pixar (met name bij Cars, Cars 2 en Planes)

Turbo zit vol clichés en probeert ook amper om te vernieuwen. Toch zijn er enkele goed uitgedachte scènes waarin de film werkt. Het verhaal draait om een kleine tuinslak die droomt van autokoersen. De slak in kwestie heeft het erg moeilijk om zich thuis te voelen tussen de andere slakken (nogal wiedes…). Maar op een avond overkomt Turbo een vreemd ongeluk, dat hem plotseling het vermogen geeft om supersnel te gaan…

Er is niets echt bijzonder aan dit verhaal van een slak die droomt van een hogere lotsbestemming. Maar deze opgewarmde kost laat de toeschouwer toch met een prettig gevoel vertrekken. Dat is te danken aan de personages die goed in elkaar zitten: ze zijn prettig gestoord en charmant.

De film is ook behoorlijk grappig; moppen en goed geschreven replieken volgen elkaar op. Het ritme is strak en steunt op aantrekkelijke animaties vol kleuren, die met veel ondeugend plezier spelen met de vorm van de slakken en hun omgeving. Ons advies: laat het scenario en het verhaal – even plat als de befaamde rechte lijn van Hunaudières (voor wie niets van auto’s afweet: die bevindt zich op het circuit van de 24 uur van Mans) – lekker voor wat het is, en Turbo wordt een heerlijk uitje voor het hele gezin.

Turbo

Turbo

Animatie Film  Regie: David Soren Met: Ryan Reynolds, Snoop Dogg, Paul Giamatti,... Een doodnormale tuinslak heeft de absurde droom om de snelste slak ter wereld te worden. Echter, wanneer hij een raar ongeluk krijgt beschikt hij over een ongelofelijke snelheid. Hierdoor wordt de kans om zijn doel te realiseren een stuk groter.