En de boer, hij ploegde verder. Jigsaw, de psychopaat met de nobele intenties die het zijn slachtoffers tijdens de eerste drie Saw-films zo lastig maakte, liet aan het eind van 'Saw III' het leven. Laat dat echter vooral geen reden zijn om met de serie op te houden, dachten de producenten. Als je cinema ziet als een business zou je inderdaad goed gek moeten zijn om een franchise die zoveel poen opstrijkt stop te zetten. 'Saw IV' gaat dan ook vooral op zoek naar een nieuwe Jigsaw en probeert in één ruk een paar losse eindjes af te knopen. Wat is er bijvoorbeeld gebeurd met de rechercheur die aan het eind van 'Saw II' verdween? Welk trauma heeft Jigsaw er indertijd toe gedreven om zulke extreme proeven te verzinnen? Waar haalde hij zijn kennis vandaan? En hoe slaagde Jigsaws vrouwelijke assistente er in hemelsnaam in om een lichaam omhoog te tillen? 'Saw IV' vertrekt van de juiste vragen maar heeft hoegenaamd geen idee welke antwoorden hij moet formuleren. Wat overblijft is een onbegrijpelijke, vervelende en vaak hilarisch slecht vertolkte brok horror porn. Met deze vierde aflevering bevestigt de serie meer dan ooit zijn titel: hij kan geweldig zagen.
Meningen
Al het nieuws cinema
Mary Anning: Inspiratie voor kleine en grote wetenschappers
De animatiefilm 'Mary Anning' zet de beroemde paleontologe met dezelfde naam in de schijnwerpers. Dat doet het met een emotioneel verhaal over verlies, maar ook met een gezonde portie avontuur en humor. Jonge slimmeriken kunnen naar hartenlust meespeuren naar fossielen en ondertussen heel wat... Verder lezen...Springsteen: Deliver me from Nowhere: de persoon achter de hit
De laatste jaren rolt de ene na de andere biopic over de cinemaschermen. Het genre wint aan populariteit, want wie wil niet zijn of haar muziekidool vertolkt zien in een levensverhaal? Na onder andere Bob Marley, Bob Dylan en Amy Whinehouse is het nu de buurt aan rockster Bruce Springsteen. Deze... Verder lezen..."The Social Reckoning": tussen waarheid en fictie
Op de filmset van Aaron Sorkins nieuwe project, The Social Reckoning — het vervolg op de film The Social Network uit 2010, geregisseerd door David Fincher — zijn beelden opgedoken die erop wijzen dat de film een reconstructie zal bevatten van de bestorming van het Capitool op 6 januari 2021 in... Verder lezen...Bugonia: wanneer Yorgos Lanthimos in de complottheorie-waanzin duikt.
Met Bugonia biedt Yorgos Lanthimos ons opnieuw een duik in het absurde en het verontrustende. Na Poor Things en Kinds of Kindness werkt de Griekse regisseur opnieuw samen met Emma Stone en Jesse Plemons voor een psychologische thriller die wrang en hypnotiserend is. De film komt op 29 oktober in de... Verder lezen...Julian speelt nu in de zalen: een ode aan grenzeloze liefde
Na een toevallige ontmoeting slaat de vonk over tussen Fleur en Julian. Hun liefde is onstuimig, oprecht en groter dan grenzen. Wanneer Julian haar ten huwelijk vraagt, bedenkt Fleur een bijzonder plan: trouwen in elk land waar twee vrouwen dat mogen. Wat begint als een romantisch avontuur, groeit... Verder lezen...Johnny Depp keert terug naar extravagante rollen met Scrooge
In een nieuwe gedurfde zet van het nieuwe Paramount-management, na de fusie met Skydance, bevindt de studio zich in de laatste onderhandelingsfase om Ebenezer: A Christmas Carol te produceren, met Johnny Depp in de hoofdrol en Ti West als regisseur. Verder lezen...Miley Cyrus zingt "Dream as One" voor Avatar: Fire and Ash
Miley Cyrus zal een nieuw nummer uitbrengen, getiteld Dream as One, voor de soundtrack van Avatar: Fire and Ash. Verder lezen...The Smashing Machine: een meeslepende strijd tussen glorie en zelfdestructie.
Dwayne "The Rock" Johnson schittert in zijn meest intense en aangrijpende rol tot nu toe: die van MMA-legende Mark Kerr. Onder regie van Benny Safdie brengt The Smashing Machine het waargebeurde verhaal van een vechter die in de ring onoverwinnelijk lijkt, maar buiten de kooi geconfronteerd wordt... Verder lezen...Zweedse acteur Björn Andrésen overleden
De Zweedse acteur Björn Andrésen is afgelopen zaterdag overleden op 70-jarige leeftijd. Andrésens grootste rol was die van Tadzio in Luchino Visconti's "Morte a Venezia" (1971). Zijn overlijden wordt gemeld door regisseur Kristian Petri, die een documentaire over Andrésen maakte. Verder lezen...