Scott Stewart is een grote naam, een hele grote ... in de wereld van de speciale effecten. Hij werkte mee aan visuele wonderwerken als 'The Lost World: Jurassic Park', 'Sin City' en het Zuid-Koreaanse 'The Host'. Sinds hij als regisseur aan de slag is, lukt het echter minder goed. Apocalyptische engelenoorlog 'Legion' zag er verzorgd uit, maar liet het op verhalend gebied volledig afweten. En dystopische vampierwestern 'Priest' leek een van de pot gerukte 'best of' van genreklassiekers als 'Blade Runner', 'The Matrix' en 'The Searchers'. Ook deze derde poging achter de camera is niet veel soeps. In vergelijking met Stewarts voorgangers gaat het om een eerder minimalistische onderneming die het meer van sfeer dan spektakel moet hebben. Het relaas van een gezin dat steeds vaker het slachtoffer wordt van mysterieuze nachtelijke visites bevat dan ook een paar zeer spannende sequenties. Naar het einde ontrafelt het gebeuren echter compleet, beginnen de alsmaar geschiftere gebeurtenissen stevig op de zenuwen te werken en regent het andermaal clichés. Grootste pluspunt: de emotioneel overtuigende acteerprestatie van 'Felicity'-ster Keri Russell.