Het is onmogelijk om niet aan 'The Hangover' te denken tijdens het bekijken van deze komedie over 'varkens die zich gedragen als varkens'. Er is de inhoud, maar een ander verband vind je bij de makers. Jon Lucas en Scott Moore, debuterende regisseurs van '21 and Over', zijn immers de scenaristen van 'The Hangover'. Waaruit je kan besluiten dat die superhit en de sequel(s) al zoveel geld hebben opgebracht dat Hollywood de scenaristen beloonden met een regiekans, zolang ze maar min of meer hetzelfde produceerden. Nu, veel brokken konden ze niet maken want hun komedietje kostte zo'n 13 miljoen dollar, erg veel naar Europese normen, peanuts naar Hollywood-normen. Maar ondanks het degelijke budget is het eindresultaat niet bepaald memorabel. Lucas en Moore wentelen zich in vulgaire en halfracistische momenten die de film er geenszins beter op maken. Zo moet een Aziatische student rondlopen met een teddybeer aan het kruis en snakken Lantino-studenten naar een flinke portie billenkoek. Maar het grootste probleem met '21 and Over' is dat alles heel repetitief, ongeïnspireerd en nooit echt grappig overkomt. Zodanig dat je je begint te vervelen,zowaar de ultieme en onvergeeflijkste zonde in de cinema.
Meningen
Al het nieuws cinema
Mond: een explosieve mix van kracht, kwetsbaarheid en onderdrukte verlangens. In de zalen vanaf 18 juni.
In een tijd waarin women empowerment en emancipatie meer dan ooit resoneren, komt MOND als geroepen. Deze energiek gemaakte film is niet alleen een artistiek pareltje, maar ook een intrigerende spiegel van onze tijd. Lovend onthaald op internationale filmfestivals en bekroond met de Jury Prize in... Verder lezen...De toekomst van Mission: Impossible is onzeker
Christopher McQuarrie, de filmmaker achter de iconische actiefilmreeks Mission: Impossible met Tom Cruise, heeft zich uitgesproken over de mogelijkheid van toekomstige spin-offs. Verder lezen...Architecton - recensie: een liefdesbrief aan de aarde
Wat is de verhouding tussen mens en natuur? Een vraag die al jarenlang documentairemakers in haar greep houdt. Victor Kossakovsky probeert er met zijn gloednieuwe documentaire Architecton (2024) een antwoord op te geven, door beton als protagonist te nemen. Van verwoeste flatgebouwen in Oekraïne... Verder lezen...Nu in de bioscoop: Santosh, een bloedstollende thriller in het hart van landelijk India
Dompel je onder in de betoverende landschappen en sociale spanningen van een afgelegen regio in Noord-India met Santosh, de aangrijpende nieuwe thriller van regisseur Sandhya Suri, nu in de bioscoop. Verder lezen...Les Enfants Rouges - recensie: prachtig tableau met een bloederige rugzak
'Les Enfants Rouges', nog maar de tweede langspeelfilm van de Tunesische regisseur Lofti Achour, bewijst hoe zinloos geweld om een lapje grond kan zijn. De emotionele queeste die volgt, toont hoe een jongen veel te snel volwassen moet worden. Gebaseerd op ware gebeurtenissen, maar verteld met een... Verder lezen...13 horrorfilms die je nu vrijdag de 13de kan kijken (en die géén deel zijn van de Friday the 13th-franchise)
Aan alle bijgelovige mensen: dé dag die jullie zooooo hard vrezen, komt er zéér binnenkort aan! Verder lezen...Sydney Sweeney transformeert zich tot een boksicoon
Sydney Sweeney was vastberaden om zich volledig in te leven in de rol van de baanbrekende vrouwelijke bokser Christy Martin voor een aankomende biopic. Verder lezen...Ontdek nu de nieuwste trailer voor "Freakier Friday"
In de film hernemen Jamie Lee Curtis en Lindsey Lohan hun rollen als Tess en Anna Coleman. Het verhaal begint jaren nadat Tess (Curtis) en Anna (Lohan) een identiteitscrisis doormaakten. Anna heeft nu zelf een dochter en binnenkort een stiefdochter. Verder lezen...Ballerina - recensie: bloedig, bloediger, bloedigst
Hoeveel actie wil je in één film? Ja. In Ballerina zijn de momenten van rust en dialoog zeldzaam, want het verhaal zit volgepropt met de meest creatieve, absurde en bloedige vechtscènes die je maar kan bedenken. De Ballerina is een waardige tegenspeler voor de Baba Yaga. Verder lezen...