Robert Pattinson wordt de allereerste wereldwijde ambassadeur van het Franse biermerk 1664.
De acteur zal de hoofdrol spelen in een nieuwe campagne, geregisseerd door de voor een Oscar genomineerde Brady Corbet, die begin volgend jaar wordt gelanceerd. Er zijn geen andere details over de spot vrijgegeven; 1664 laat alleen weten dat de campagne "cinematisch contrasten verkent over goed smaak", terwijl wordt toegevoegd dat Pattinson "de wereld zal uitnodigen om 'goede smaak' vanuit een nieuw perspectief te bekijken, met 1664 gepositioneerd als het bier dat mensen samenbrengt".
Pattinson zal naar verwachting helpen bij het promoten van het premium assortiment van het merk, waaronder 1664 Blanc — een Franse tarwebier bekend om zijn troebele uitstraling en lichte, zachte, licht citrusachtige smaak. 1664 omschrijft Pattinson als de ideale partner en stelt dat zijn "unieke stijl en visie" perfect aansluiten bij de "Parijse roots en moeiteloze verfijning" van het merk.
In een persbericht benadrukt het merk ook de "onconventionele" samenwerking tussen Pattinson en Corbet en schrijft dat dit "een gedurfde creatieve sprong betekent voor 1664, dat verfijning combineert met een onderscheidende edge".
"Wij zijn verheugd Robert Pattinson en Brady Corbet, twee iconen van moderne creativiteit, samen te brengen om een campagne te creëren die het debat over goede smaak dramatiseert," zegt Nikola Maravic, Global Marketing Director van 1664. "Samen dagen hun unieke persoonlijkheden en creatieve stijlen de conventies uit, met 1664 in het hart van de discussie. Onze langdurige missie om bier tot een premium lifestyle-ervaring te verheffen, is volop aan de gang."
1664 maakt deel uit van het merk Kronenbourg, dat zijn eerste gouden pale lager in Frankrijk brouwde, ja, in 1664. Dit Franse bier bevat nog steeds de Strisselspalt-hop, uniek voor de Elzas, de locatie van de eerste brouwerij.