In een poging om jonge kijkertjes weer aan zich te binden plant tv-zender Nickelodeon enkele spin-offs rond personages die het mooie weer maken in de animatieserie 'SpongeBob SquarePants'. Dat bericht entertainmentmagazine Variety.
Nickelodeon-baas Brian Robbins wil een nieuwe wind laten waaien door de zender om het merk weer op de kaart te zetten. Daarvoor verwierf het onder meer de tv-rechten op het Britse beertje 'Paddington' en op personages uit de recente 'Lego'-films. Ook het 'SpongeBob SquarePants'-universum wordt uitgebreid met enkele spin-offreeksen.
De populaire serie over de pratende zeespons uit de onderwaterstad Bikinibroek loopt al twee decennia op de buis en kan dus meerdere generaties aan fans bereiken. De vernieuwingsoperatie binnen Nickelodeon komt er na een lange periode van dalende kijkcijfers. De achteruitgang van het lineaire tv-kijken, zeker bij het doelpubliek van de zender, zou daarvoor verantwoordelijk zijn.
De ommezwaai bij Nickelodeon moet kracht bijgezet worden door sommige franchises nieuw leven in te blazen. Zo staan er nieuwe films van 'Teenage Mutant Ninja Turtles' op stapel en verschijnt er in augustus een live-actionfilm van 'Dora The Explorer'. Er komt ook meer Nickelodeon-content op de diverse digitale platformen die kinderen graag bezoeken. Robbins wil daarnaast ook inzetten op meer diversiteit. Zo wordt de interactieve serie 'Santiago of the Seas', over een 8-jarige piraat, ondergedompeld in de Latijns-Caraïbische cultuur. (Belga / Belga)
©Nickelodeon, Youtube.com