Een augmented reality-game waarbij de gebruiker personages moet vinden met z'n smartphone: het lijkt wel heel erg op de Pokémon Go-rage van vorige zomer, alleen staat het Star Wars-universum dit keer centraal. Het spel, 'Find the Force' genaamd, zal vanaf 1 september te downloaden zijn, de dag waarop ook Force Friday II plaatsvindt - een Star Wars-evenement in de aanloop naar de release van de nieuwe Star Wars-film in december.
Eerder raakte al bekend dat merchandise zoals speelgoed en poppetjes van 'Star Wars: The Last Jedi' vanaf 1 september in de winkelrekken zullen liggen. Fans kunnen daarnaast ook hun hart ophalen aan een mobiele game, meldt The Hollywood Reporter. Disney en filmmaatschappij Lucasfilm lanceren het augmented reality-spel om het nieuwste luik van de franchise, 'Star Wars: The Last Jedi', te promoten. Fans zullen in meer dan 20.000 winkels verspreid over 30 landen kunnen zoeken naar het 'Find The Force'-logo, die ze zullen kunnen scannen met de Star Wars-applicatie. Een Star Wars-personage zal vervolgens op het smartphonescherm verschijnen. Dankzij augmented reality zal het lijken alsof de figuur werkelijk in de ruimte staat. Tussen 1 en 3 september zullen zo'n 15 personages te ontdekken zijn, 5 per dag. De 'schattenjacht' loopt dus maar een beperkte periode.
De Belgische release van 'Star Wars: The Last Jedi' staat gepland op 13 december. (Belga / Belga)