Gotham S02, Arrow S04, Banshee S04, Supernatural S11 - Review Series

-

Ik geef het toe, ik ben wat te negatief geweest over Gotham, misschien valt dat te wijten aan de schoonheidsfoutjes en kinderziekten van het eerste seizoen ? Of dat het onmogelijk is deze reeks los te zien van de rijke Batman verhaallijn (waar ik dan weer volledig fan van ben) ? Moeilijk te zeggen… Maar het harde werk heeft geloond ! Na die moeilijke eerste stappen heeft deze serie, oorspronkelijk gewijd aan de bedorven stad, vol corruptie, psychische ziektes, vreselijke criminaliteit en anti-helden, zich kunnen omvormen tot een waar succes ! Dit tweede seizoen, gebaseerd op twee verschillende verhaallijnen verkent de geniale toekomstige wereld waarin we later Jim Gordon, Batman, Poison Ivy, Catwoman, the Pinguin en nog vele anderen in zullen terugvinden ! Uitstekend !

Score : 8,5/10 Extra’s : featurettes, …

Banshee heeft altijd open kaart gespeeld en is één van de meest geweldadige series ooit, en dat zonder enige toegevingen. De toeschouwer zat op het puntje van zijn stoel voor meer, meer adrenaline ! En met die logica gaat de serie dus ook verder tijdens de acht volgende afleveringen (van seizoen vier), in de microkosmos van deze leugenachtige stad, geleid door een rotslechte sheriff met radicale  en kordate methodes, getransformeerd in een maffia-achtig oord door zowel de Indianen als de mormonen. Dat botst, dat vloekt en meer, tot in de grote finale – die we hier nog even geheim houden ! De fans zullen in elk geval niet ontgoocheld zijn ! En met een ferme uppercut is de cirkel rond !

Score : 7,5/10 Extra’s : featurettes, verwijderde scènes, audiocommentaar, …

En als we nu eens voorbijgestreefd waren ? En wat als de acteurs, de producers en de scenaristen voorbijgestreefd waren ? Of zelfs de frisheid en de humor ? Moeilijk om deze vraag te beantwoorden, zeker als het gaat om het elfde seizoen van Supernatural. Wat tien jaar geleden begonnen is als en soort van X-files buddies, uiteindelijk zijn eigen weg heeft gevonden met de avonturen van de gebroeders Winchester, is nog steeds niet aan zijn einde toe ! Niets houdt de « vervloekte » broers tegen, niet het einde van de wereld, noch de dood… Niets ! Natuurlijk, net zoals bij The Walking Dead, is het moeilijk om hier een positief einde aan te maken… hoe geef je een vreselijke situatie met afgeleefde personages nu een goed einde ? En nochtans, zelfs als we nog heel veel houden van Sam en Dean, toch zou een afscheid stilletjes aan overwogen moeten worden…

Score : 7/10 Extra’s : featurettes, verwijderde scènes, audiocommentaar, …

Alles gaat goed in Chicago, bedankt om het te vragen ! Inderdaad, ondanks een ietwat jammerlijk, maar efficiënt, politiecorps (het derde seizoen van Chicago P.D.) en brandweermannen (seizoen vier van Chicago Fire) die geen enkele uitdaging uit de weg gaan, mag « the windy city » stilletjes aan uitrusten. De toeschouwer ook trouwens, gezien de helden en de situaties in beide series toch zeer sterk op elkaar gelijken (en we spreken hier dan nog niet eens over de derde serie over Chicago, over de medische wereld)… de situaties worden er steeds straffer op… wanneer zal het erover zijn ? Geen idee ! Maar zo ver zijn we nog niet, er is nog heel wat kijkplezier te beleven !

Score : 7/10 Extra’ : featurettes, verwijderde scènes, audiocommentaar, …

Het vierde seizoen van Arrow heeft al heel wat kritiek over zich heen gekregen en toch mikt het nog steeds in de roos, ondanks het verlies aan snelheid (misschien te wijten aan het supersnelle niveau in The Flash ?). We genieten er vooral van, de producties van DC comics zijn nu eenmaal beter op het kleine scherm.

Score : 7/10 Extra’s : featurettes, verijwderde scènes, bloopers, …