Synopsis
De macho reclamemaker Nick Marshall (Mel Gibson) is een knappe, snelpratende charmeur, maar heeft geen flauw benul wat vrouwen willen. Zijn huwelijk is daardoor stukgelopen en zijn dochter ziet hem meer als een oom. En dat is ook de reden dat hij geen reclame kan maken voor vrouwenproducten. Zijn baas Dan Wanamaker (Alan Alda) geeft dan ook de baan van 'creative director' aan een vrouw, Darcy McGuire (Helen Hunt). Nick baalt daar stevig van. Darcy maakt de eerste dag een flitsend begin en geeft iedereen een doos mee met een opdracht. In de doos zit alleen maar vrouwenproducten en iedereen moet zijn best doen om met suggesties voor promotie van minstens één product uit de doos te komen. Nick probeert 's avonds van alles uit, de nagellak, de ontharingswas, de panty, de BH, de lippenstif. Als Nick uitglijdt over de badparels en in bad valt, krijgt hij een stroomstoot van de haarföhn.
De volgende dag komt Nick erachter dat hij kan horen wat vrouwen denken. Hij wordt er compleet gestoord van en gaat naar zijn psychiater (Bette Midler). Als zij begrijpt wat er aan de hand is, vertelt ze Nick dat hij zeer benijdenswaardig is. Door zijn gave is Nick de enige man op aarde de 'weet wat vrouwen willen'. Nick beseft nu dat dit ongekende mogelijkheden geeft. Eindelijk weet Nick wat vrouwen denken en dat is goed voor zijn ideeën voor de reclamecampagne. Hoewel, zijn ideeën of die van Darcy? Als hij ook nog eens verliefd wordt op Darcy, komt hij in een lastig parket te zitten.