Geregisseerd door : Leonard Kastle
Speelduur: 108 minuten
Land : Verenigde Staten (1969)
Originele taal: Engels

Martha Beck is een zichtbaar ongelukkige vrouw. Ongetrouwd, zelfs geen vriendje, en zo lijkt het wel verder te gaan voor de rest van haar leven. Ten einde raad wordt ze lid van "The Friendship Club", een vrijgezellenclub waar je als je geluk hebt niet lang lid van blijft. En zo kruist Martha's pad dat van een zekere Ray Fernandez, met wie ze een innige en dubbelzinnige correspondentie begint. De dag dat ze hem in levende lijve ontmoet, is het meteen raak: ze is stapelverliefd. Maar ze weet niet dat Ray een geslepen gigolo is die eenzame zielen verleidt om er weer even snel vandoor te gaan. Martha is zo stapel op hem dat ze hem vergezelt in zijn wandaden. Dat leidt het koppel in een moorddadige spiraal zonder einde.
The Honeymoon Killers is gebaseerd op een fait divers uit de jaren '40 in de VS. Normaal gezien zou Martin Scorsese de film gedraaid hebben, maar uiteindelijk ging de opdracht naar componist Leonard Kastle, die het uiteindelijk bij één film hield. Het werd een strakke film in contrastrijk zwartwit die dicht bij documentaire aanleunt. Een ware cultfilm uit de Amerikaanse independent cinema uit de jaren '70, ten onrechte vergeten door het grote publiek.

The First Omen - Horror
1
10 april 2024

The First Omen

Horror Regie: Arkasha StevensonWanneer een jonge Amerikaanse vrouw naar Rome wordt gestuurd om een leven van dienstbaarheid aan de kerk te beginnen, treft ze daar een duisternis die haar doet twijfelen aan haar geloof en ontdekt ze een angstaanjagende samenzwering die hoopt de geboorte van het kwaad zelve te realiseren.
Civil War - Oorlogfilm
8
17 april 2024

Civil War

Oorlogfilm Regie: Alex GarlandMet: Wagner Moura, Kirsten Dunst, Jesse Plemons,...'Civil War' is een spectaculaire actiefilm over een uitgebroken burgeroorlog in de Verenigde Staten, waarbij het hele land op de rand van totale instorting staat en in chaos verkeert. Tijdens deze heftige situatie wordt een groep moedige journalisten gevolgd bij het vertellen van - waarschijnlijk -... Verder lezen...