Geregisseerd door : Karel Zeman
Speelduur: 80 minuten
Land : Tchecoslovakije (1956)

Uitvindingen die reeds lang voorbijgestreefd zijn, maar toch verbazingwekkend blijven. En uitvindingen die misschien beter niet uitgevonden worden. Laat je verrassen door de langspeelfilm "Les aventures fantastiques: l'invention diabolique" van Karel Zeman (1956). Een gemene graaf ontvoert een professor en zijn assistent en neem hen mee in zijn onderzeeër naar een mysterieus eiland. De graaf beveelt hem een explosie-machine uit te vinden zodat hij de wereld kan veroveren. De assistent van de professor zal alles in het werk stellen om zijn meester te overtuigen deze destructieve machine niet te bouwen.
Een prachtige verfilming van het unieke universum dat Jules Vernes in zijn boeken creeërt. Visueel zeer sterk, een combinatie van animatie en fictie en vol "special effects". Een animatiefilm waarin reële personages zich bewegen en onbestaande dingen tot leven komen. De film biedt eveneens een kritische blik op de technologische vooruitgang in de jaren 50. Karel Zeman won met deze film een prijs tijdens de wereldtentoonstelling die plaatsvond in Brussel in 1958.

The First Omen - Horror
1
10 april 2024

The First Omen

Horror Regie: Arkasha StevensonWanneer een jonge Amerikaanse vrouw naar Rome wordt gestuurd om een leven van dienstbaarheid aan de kerk te beginnen, treft ze daar een duisternis die haar doet twijfelen aan haar geloof en ontdekt ze een angstaanjagende samenzwering die hoopt de geboorte van het kwaad zelve te realiseren.
Civil War - Oorlogfilm
8
17 april 2024

Civil War

Oorlogfilm Regie: Alex GarlandMet: Wagner Moura, Kirsten Dunst, Jesse Plemons,...'Civil War' is een spectaculaire actiefilm over een uitgebroken burgeroorlog in de Verenigde Staten, waarbij het hele land op de rand van totale instorting staat en in chaos verkeert. Tijdens deze heftige situatie wordt een groep moedige journalisten gevolgd bij het vertellen van - waarschijnlijk -... Verder lezen...