• Goed verhaal, goede plot, verteerbaar einde.
    Ik zag onlangs de film op een duits tv-kanaal. Naast de vlaamse topakteurs komen er meerdere duitse akteurs aan de bak. Ik kende die niet, maar ben verrast door de kwaliteit. Hoewel enkele situaties niet echt volgens de realiteitsregels verlopen, vind ik het geheel als verrassend goed. Zowel qua inhoud als qua opbouw en vertolking. Mijn voorafgaandelijke argwaan bleek dus geheel onterecht. Samengevat : goed verhaal, goede opbouw van de dramatische escalatie en prima vertolking.

• Aangename film, surrealistisch met een glimlach
    Best een leuke film, misschien wat teveel personages waarbij er net niemand de er heel sterk uitspringt. Hoe meer de film vorder hoe surrealistischer het wordt, grappig om te zien hoe een vete tussen twee mensen een ganse groep gegijzeld houdt.
    Nand Buyl is inderdaad schitterend als de opa, (scene waar hij als militair opkomt). Jammer dat Dirk Roodhooft en hilde van Mieghem niet als een Nederlandstalige toeristenkoppel werden gecast. Dit zou zeker voor ons geloofwaardiger geweest zijn en voor succes in onze cinemas ook denk ik. Maar goed, de Duitsers betalen de film dus zullen zij wel dit bepaald hebben voor hun markt. Niettemin vind ik de soms negatieve kritieken die je in de pers leest, niet correct. Wetende dat de basis een stripverhaal is, vind ik een leuke film

• Weer een goeie van Deruddere
    Zeer onderhoudende plot waarbij Deruddere ons een spiegel voorhoud zonder zwaarmoedig te worden.