Devil’s Rope, X-Men Apocalypse, Warcraft… uw DVD review. - Review Cinema

-

Als u houdt perfectionistische film, met een volop geretoucheerde esthetiek, dan past u beter voor onderstaande ! De Belgische regisseuse Sophie Bruneau neemt haar tijd, gebruikt weinig contrasten, gaat van lange tot korte travellings over naar interviews met een zo minimalistische en surrealistische mise-en-scène dat Devil’s Rope (La corde du diable) soms naar het absurde leidt !

Logisch ergens : hoe moeten we het thema van de prikkeldraad, en zijn vele afgeleide producten (afsluitingen, hekken, …), aankaarten zonder ironie ? Een duivelse uitvinding die een weinig glorieus hoofdstuk van de mensheid voorstelt. Dit product, geboren in de Verenigde Staten, wordt al snel belangrijk op de markt,... het laat grooteigenaars toe hun domein af te bakenen, hun kuddes vee in bedwang te houden en tekent het einde van het coboytijdperk. Naderhand zal de prikkeldraad, in verschillende vormen, gebruikt worden in allerlei gebieden : grote eigendommen afbakenen of opsplitsen ten voordele van de grote kapitalisten, gevangenen tegenhouden – in concentratiekampen en andere militaire zones, tot burgergevangenissen. Sophie Bruneau doet ons het absurde van het product voelen en geeft soms het woord aan onrustwekkende personages, fetisjistische verzamelaars of uitvinders van degoutante toestellen die gebruik maken van dit zorgelijke product. Haar techniek, die grenst aan het abstracte, werkt hier wonderbaarlijk !

Daarnaast bevat de DVD nog 2 extra’s, 2 kortfilms, meer klassiek van vorm maar nog steeds even informatief en geëngageerd !

Beoordeling : 8/10 Extra’s : Animal on est mal, L’Amérique fantôme

X-Men : Apocalypse, het einde van de trilogie bestaande uit X-Men : First Class en X-Men : Days of Future Past, is jammer genoeg de zwakste schakel uit de reeks.

Wat is nu het probleem van dit nieuwste avontuur van de X-Men ? Een cast die wat flauw is, een gevoel van déjà-vu, een belachelijke zin naar referenties uit de eerste twee luiken (om het de fans nog eens duidelijk te maken… is dit nu echt nodig ?) en als we echt willen beginnen met muggenziften : een destructiespektal dat alles overstijgt, alles dat we voorheen gezien hebben overtreft… Het is er allemaal wat over en lijkt op een slechte grap die wat op de zenuwen werkt! Daaraan wordt dan nog eens een grote slechterik toegevoegd die meer lijkt op een plastic speeltje dan op iets angstaanjagends !

En geloof ons, we hebben hier echt niet om gevraagd en hadden liever wat positiefs geschreven. Maar goed, dit alles doet ons het ietwat vreemde Batman vs Superman des te meer appreciëren !

Beoordeling : 6/10 Extra’s : verwijderde scènes, bloopers, …

Opmerkelijk aangenaam, toch als u houdt van pure fantasy en dat u in staat bent orcs, mensen, dwergen en andere magiërs te aanschouwen buiten de wereld van The Hobbit of The Lord of The Rings (ja, er zijn gelijkenissen, het kon niet anders)… Warcraft, de filmbewerking van de supersuccesvolle en gelijknamige game franchise van Blizzard Entertainement sinds 1994, belooft een leuk filmmoment te worden ! Een moment van pure waanzin en daar zijn deze keer zelfs geen paddo’s voor nodig !

Beoordeling : 7/10 Extra’s : verwijderde scènes, bloopers, featurettes, …

Dune 3, voorlopig nog niet ! - Actueel

Dune 3, voorlopig nog niet !

Het tweede deel van Dune was een kassucces - en niet te vergeten: zeer goed ontvangen door de critici! Regisseur Denis Villeneuve moet onder een zekere druk hebben gestaan om meteen aan de slag te gaan met Dune Messiah, het volgende deel in de saga. Verder lezen...
Ontdek nu de nieuwe trailer en poster voor 'Inside Out 2' - Actueel

Ontdek nu de nieuwe trailer en poster voor 'Inside Out 2'

Ontdek nu de nieuwe trailer en poster voor Disney en Pixars nieuwe bioscooprelease "Inside Out 2", die nieuwe emoties verwelkomt in het hoofd van tiener Riley. Samen met Plezier (met in de originele versie de stem van Amy Poehler), Woede (stem van Lewis Black), Verdriet (stem van Phyllis Smith),... Verder lezen...