'World War Z', 'Frances Ha', 'Snabba Cash II', ... uw Cinereview! - Actueel Cinema

-

Zware kost deze week… zeer zware kost! Of u nu fan bent van actiefilms, komedie of drama, u zal zeker uw gading vinden in uw dichtsbijzinde bioscoop. Wat zal uw keuze worden? Lees snel de Cinereview en ontdek de nieuwigheden van de week!

We beginnen met de meest verwachte release van de week, namelijk ‘World War Z’, met Brad Pitt in de hoofdrol. Regisseur Marc Forster herwerkt der roman van Max Brooks en slaagt in zijn opzet: een meer dan geslaagde film! De Aarde wordt geteisterd door zombies. Een man kan redding brengen en de wereld van zijn ondergang redden! Een adembenemende actiefilm!

Het juweeltje van de week is ‘Frances Ha’. Deze tragikomedie van regisseur Noah Baumbach (‘The Squid and the Whale’) toont ons het verbluffende talent van actrice Greta Gerwig. De jonge vrouw beleeft vanop een afstand alle moeilijke gebeurtenissen in haar New Yorks leven. Een grappige, tedere film die je niet wilt missen!

Nog humor en frisheid in ‘Les reines du ring’. Deze Franse komedie zou wel eens iedereen K.O. kunnen slaan... van het lachen! Had u u ooit kunnen inbeelden dat Nathalie Baye de rol zou vertolken van catchvrouw? Zij en haar drie collega-kassierster beslissen op  een dag te trainen, dit om indruk te maken op de zoon van Rose (Marilou Berry). Deze laatste komt net uit de gevangenis en zou graag Mickaël willen terugvinden, haar 11-jarige zoontje, fan van catch. Een film die van begin tot einde op uw lachspieren zal werken!

‘Snabba Cash II’, gebaseerd op de boeken van Jens Lapidus, is het tweede luik van een spannende thriller. J.W., vertolkt door Joel Kinnaman, wordt meegesleurd in het criminele milieu. Naïef en ontroerend, het hoofdpersonage zal zich tegen zijn persoonlijke demonen en de onderwereld moeten keren... die hem telkens weer inhaalt. Een tweede luik dat uw hart meermaals zal doen overslaan!

Iedereen kent wel de voordelen van de technologie die ons met de hele wereld verbindt. We kennen eveneens de gevaren ondertussen, ook al weten we niet altijd tot wat ze kunnen leiden... dat is het onderwerp van de film ‘Disconnect’. Pornografie, jongerenmishandeling, stalking, pesterijen, vervalsing van idenditeiten... Een verontrustend beeld op het world wide web door Henry Alex Rubin.

Het overzicht sluiten we af met de film ‘Pour une femme’ van Diane Kurys met Benoît Magimel, Mélanie Thierry en Sylvie Testud. Anne is een 35-jarige romanschrijfster die haar verleden niet kent. Moeilijke geheimen wegen op deze familie die liever de stilte verkiest dan ze te verbreken. Maar Anne beslist te achterhalen wie haar ouders zijn, als onderwerp voor haar volgende boek. Soms is het beter niet alles te weten...

Benieuwd naar meer? Ontdek dan snel onze reviews!

Tot volgende week voor meer Cinenews!