Divergent Series : Insurgent, Still Alice, Big Eyes, ... Uw Cinereview ! - Actueel Cinema

-

Welkom in uw wekelijkse Cinereview ! Zoals elke week bieden we u een overzicht van de recentste releases en helpen we u met het maken van de beste keuze. De zon schijnt volop, de vogels fluiten… de lente komt er aan ! Wel is het nog wat frisjes voor een gezellig terrasje te doen. Een uitje naar de bioscoop, daar zeggen we natuurlijk ook geen nee tegen.

We beginnen met een sequel : Divergent Series : Insurgent. Tris wordt geconfronteerd met tal van nieuwe uitdagingen. Ze gaat op zoek naar nieuwe bondgenoten en antwoorden, dat in de ruïnes van een futuristisch Chicago. Tris en Four zijn op de vlucht voor de medogenloze Jeanine, de leidster van de factie Eruditie. In een ware race tegen de klok moeten ze te weten te komen waarom de familie van Tris zich opgeofferd heeft, en waarom de leden van Eruditie er alles aan doen om hen tegen te houden… Robert Schwentke heeft de controles in handen van dit eerder geslaagde vervolg. Divergent Series : Insurgent is frisser dan zijn ietwat meer zwaarwichtige voorganger. Het verhaal dat al bekend is voor de meesten heeft voortaan geen introductie meer nodig en we beginnen direct met de actie. Entertainement ten top !

Still Alice is de filmbewerking van Lisa Genova’s gelijknamige roman. Alice Rowland, een briljante professor aan de prestigieuze Harvard universiteit houdt ongelofelijk veel van haar leven, dat bestaat uit haar lessen, onderzoek en haar familie. Enige tijd voor haar vijftigste verjaardag wordt ze verrast door ernstige vergeetachtigheid. Ze krijgt een enorme schok te verduren wanneer ze te weten komt dat ze aan Alzheimer lijdt. Langzaam maar zeker verliest ze de controle over haar eigen leven. Haar herinneringen en herkenningspunten vervagen en Alice leert van dag op dag leven. Julianne Moore zet in Still Alice een verbluffende prestatie neer. Ze heeft niet voor niets die Oscar gewonnen.

Tim Burton is terug, met Big Eyes, het verhaal gebaseerd op één van de grootste artistieke oplichtingen uit de 20ste eeuw. In de jaren ’50 en ’60 verwerft kunstenaar Walter Keane uitzinnig veel succes met zijn schilderijen van kinderen met grote ogen. Maar de waarheid komt aan het licht : het is niet Walter Keane, maar zijn vrouw Margaret die de schilderijen gemaakt heeft. Een van de grootste leugens uit de kunstgeschiedenis is hierbij aan het licht gekomen… In Big Eyes bevinden we ons ver weg van de anders zo herkenbare wereld van Burton. Het is een realistisch en psychologisch drama met een goed geweven scenario. Een van Burtons beste scripts tot nu toe ! De cast is perfect, meer moest er niet aan toegevoegd worden. Wie weet verlaat u de zaal deze keer ook wel met big eyes !

Ook nog op het programma deze week : Fucking Perfect, een documentaire over sterrenchef Sergio Herman en de sluiting van zijn restaurant ‘Oud Sluis’, De « romantisch komedie » Amour Fou, vrij gebaseerd op de zelfmoord van dichter Heinrich von Kleist in 1811.

Benieuwd naar meer ? Ontdek dan snel onze reviews !

Tot volgende week voor meer Cinenews !

Fucking Perfect

Fucking Perfect

Regie: Sergio HermanSterrenkok Sergio Herman streeft dag in dag uit naar perfectie. Maar de schoonheid en het succes van zijn culinaire kunsten heeft een schaduwzijde. Oud Sluis begint voor hem een zelfgecreëerde gevangenis te worden. Dag in dag uit, zestien tot achttien uur werken, beuken, alles geven - tijd voor... Verder lezen... Programmatie

Quentin Tarantino trekt zich terug uit zijn tiende en laatste film - Actueel

Quentin Tarantino trekt zich terug uit zijn tiende en laatste film

Quentin Tarantino's films zitten altijd vol verrassingen, en hier is er een over The Movie Critic die we niet hadden verwacht. Deadline onthult dat Tarantino heeft opgegeven om van de film zijn tiende en laatste project te maken. Hij is gewoon van gedachten veranderd, zo heeft Deadline vernomen. Verder lezen...
Hugh Grant treft schikking in zaak tegen uitgever tabloid The Sun - Actueel

Hugh Grant treft schikking in zaak tegen uitgever tabloid The Sun

De Britse acteur Hugh Grant heeft een schikking getroffen in de zaak tegen News Group Newspapers (NGN), de uitgever van het boulevarddagblad The Sun, zo berichten verschillende Britse media woensdag. Grant daagde NGN voor de rechter omdat journalisten van de tabloid op een ongeoorloofde manier... Verder lezen...